Beräkningskortet Xe-HP "Neo" skymtas i Geekbench

Permalänk
Melding Plague

Beräkningskortet Xe-HP "Neo" skymtas i Geekbench

Intels kommande grafikkort för serverhallarna står sig slätt i tidiga prestandatester.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oinsatt i hur/av vilka applikationer detta kommer stödjas? Misstänker att detta blir mer för forskningsapplikationer och dyl?

Permalänk
Medlem

Intressant hur de tänkt sig konkurrera med CUDA inom forskningsvärlden med de siffrorna.. Mjukvarustödet och CUDA som platform är ganska robust idag. Det blir uppförsbacke mot NVIDIA men Intel kan om Intel vill. Ska bli intressant att följa detta!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Intressant hur de tänkt sig konkurrera med CUDA inom forskningsvärlden med de siffrorna.. Mjukvarustödet och CUDA som platform är ganska robust idag. Det blir uppförsbacke mot NVIDIA men Intel kan om Intel vill. Ska bli intressant att följa detta!

Ja det är exakt det jag menar, därför t.ex. radeon är värdelöst i min bransch (3dgrafik) jmf med nvidia. Misstänker att det blir samma med XE. Dock vet jag inte hur det kommer se ut på andra områden.