Permalänk

Smart access memory

Tjaba!

Jag har aktiverat "Above 4G Decoding" och "Re-Size BAR Support" och satt "CSM Support" på disable i bios.
Hur kan jag dubbelkolla att SAM fungerar som det skall då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sasser123321:

Tjaba!

Jag har aktiverat "Above 4G Decoding" och "Re-Size BAR Support" och satt "CSM Support" på disable i bios.
Hur kan jag dubbelkolla att SAM fungerar som det skall då?

Om det inte typ visas något slags status i kontrollpanelen för AMDs grafikdrivrutiner för att visa att "resizable BAR" faktiskt används så är det nog antingen att bara titta på de underliggande inställningarna (som du nämner) och lita på att det borde funka eller att göra något slags prestandatest för att se validera att det skiljer några procent med/utan "resizable BAR" (kanske lämpligt att testa med något spel som enligt publicerade tester ska påverkas mycket).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304