Förvaring av micro sd-kort

Permalänk
Medlem

Förvaring av micro sd-kort

Hej! Jag har försökt lite google fu men lyckas inte tillräckligt bra. Hoppas det är rimligt rätt forum också, passar ju i foto och video ochså. Jag letar efter enkla förvaringsalternativ för micro sd-kort. Helst små askar bara. Hittade askar för både sd-kort och micro sd-kort på amazon, men inga för bara micro sd. Tänkte att det kanske finns mindre.

Askar - Amazon

I praktiken är det för att släpa runt en gopro med tillbehör så alla tips är av intresse, men det i sig kanske hör hemma mer i foto-forumet. Det här är ju lagring av lagringsmedia så extra rätt

Tips?

Permalänk
Medlem

Köp en för båda och skaffa några adaptrar så att du kan ha micro även i de vanliga SD facken. (brukar följa med gratis med de flesta micro SD jag köpt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Pew:

Hej! Jag har försökt lite google fu men lyckas inte tillräckligt bra. Hoppas det är rimligt rätt forum också, passar ju i foto och video ochså. Jag letar efter enkla förvaringsalternativ för micro sd-kort. Helst små askar bara. Hittade askar för både sd-kort och micro sd-kort på amazon, men inga för bara micro sd. Tänkte att det kanske finns mindre.

Askar - Amazon

I praktiken är det för att släpa runt en gopro med tillbehör så alla tips är av intresse, men det i sig kanske hör hemma mer i foto-forumet. Det här är ju lagring av lagringsmedia så extra rätt

Tips?

Denna finns på Amazon.se för 40 x SD SDXC SDHC-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Pew:

Tips?

Hittade denna på Amazon Minneskort förvaringsfodral med Micro SD-läsare (USB)
Vilken ser liten & smidig ut och har förvaringsplats för 8st. Micro SD-kort.

(Sen ett tips när det gäller Amazon om man hittar något på en av Amazon's andra lands sidor, så om man bläddrar ner till produktens ASIN så kan man söka på detta på alla Amazon's lands sidor, då detta är Amazon's artikelnummer vilket är globalt.
Jag hittade te.x denna på Amerikanska Amazon och använde mig av dess ASIN för att hitta den på den Svenska.)

Permalänk
Medlem

Har du eller känner du någon som har 3D-printer? Finns hur många varianter som helst av SD Micro-förvaring på Thingiverse och liknande sajter.

Inbillar mig i alla fall att det skulle vara extremt lätt att tappa/slarva bort den sortens askar för individuella SD-Micro-kort du är ute efter. Hade nog försökt hitta en annan lösning

Permalänk
Medlem

Massa bra tips. Tack!

Tror att jag testar en sån där swiss army knife. Kan kolla lite med några bekanta som har 3d-printers om jag kan muta mig till någon sådan varisnt vid tillfälle. Hittade ett gammalt sd-fodral som jag kan ha ett micro sd kringskvalpandes i tills jag får hem något bättre.