Permalänk
Medlem

Tangentbord fastnar på "9" knappen

Tjena folket

Mitt tangentbord fastnar på siffran 9 utan anledning. jag rör inte ens 9 knappen och den är inte fast på någe vis. enda sättet har vart att koppla ur tangentbordet och in igen. Hur löser jag detta ?

Exempel: 99999999999999999999999999999999999999999 går ej att stoppa

tangentbordet köptes för 2 dagar sen. Det var samma problem med mitt förra tangentbord

UPDATE: Har nu uppmärksammat att problemet löser sig när jag jag kopplar ur musen. Igen detta händer endast när jag spelar

Rubrik förtydligad /Mod
Permalänk

Den är sönder. Du fixar det genom att köpa en ny

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Den är sönder. Du fixar det genom att köpa en ny

Köpte de för 2 dagar sen så nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman99:

Köpte de för 2 dagar sen så nej

Du reklamerar tangentbordet där du köpte det.

Permalänk
Moderator
Skrivet av Batman99:

Köpte de för 2 dagar sen så nej

Skicka in på garanti!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

"samma problem som med mitt förra tangentbord" Ovanligt sammanträffande om det nya tangentbordet har samma fel som det gamla. Jag skulle nog låna ett tangentbord och testa med det också. Om det inte är tangentbordet som krånglar så verkar det vara ett lurigt problem som jag aldrig hört talas om tidigare.

Permalänk
Medlem

Kör du samma usb som på det gamla bordet?
Kolla om det är samma problem i BIOS och om det inte är det öppna kommandotolken och kör :

sfc /verifyonly för att bara kolla.
sfc /scannow för att kolla och reparera.

Det kan vara en korrupt fil eller något i windows.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbic:

Kör du samma usb som på det gamla bordet?
Kolla om det är samma problem i BIOS och om det inte är det öppna kommandotolken och kör :

sfc /verifyonly för att bara kolla.
sfc /scannow för att kolla och reparera.

Det kan vara en korrupt fil eller något i windows.

har kört båda sfc och det finns inga fel.
Ja jag kör med samma usbb som med gamla bordet
Hur kollar jag om det är samma problem i BIOS ?

Permalänk
Medlem

Testa först att byta USB-port, ifall det är just den porten som spökar.
Annars starta om datorn och gå in i BIOS (tryck DEL/F1/F11/F12 beroende på moderkort, det brukar stå när du startar datorn vilken tangent det är) och testa att använda 9 någonstans där du kan skriva och se vad som händer. Glöm inte att INTE spara när du lämnar BIOS.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbic:

Testa först att byta USB-port, ifall det är just den porten som spökar.
Annars starta om datorn och gå in i BIOS (tryck DEL/F1/F11/F12 beroende på moderkort, det brukar stå när du startar datorn vilken tangent det är) och testa att använda 9 någonstans där du kan skriva och se vad som händer. Glöm inte att INTE spara när du lämnar BIOS.

Kom in på bios. Hitta inget ställe där jag ska skriva in 9. Värt att tillägga att detta problem uppstår endast när jag spelar

Permalänk
Medlem

Ett mycket sällsynt fenomen som drabbat mig tidigare. Fel på Windows var det den gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Ett mycket sällsynt fenomen som drabbat mig tidigare. Fel på Windows var det den gången.

trodde också att det var problemet men har uppdaterat allt och har alla drivrutinera installerade