Permalänk
Medlem

Sökfunktion i Netflix

Hej

Hur gör ni andra som söker efter filmer med en specifik skådespelare på Netflix?
När jag söker på någon så kommer det upp dels filmer som jag vet denna skådis är med i
dels massa andra filmer och jag kan inte se vilken av dessa skådisen är med i.
Deras sök är ju helt kass eller är det jag som har fått en tankevurpa?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Dom försöker kasta ett bredare nät.

Om jag t.ex. söker på "Bill Burr" för att jag tycker han är en rolig komiker, så kommer jag få träffar på Tom Segura, Bert Kreischer och kanske Dave Chapelle.

Jag känner igen ditt problem och stör mig ibland, eftersom jag vill kanske se en film med Mark Wahlberg, då får jag ju upp filmer med honom, men också massa filmer som är "nära besläktade" med honom, och då blir det ju jobbigt att få reda på huruvida han faktiskt är med eller inte.

Så det är nog by design av Netflix, och att det ser lite bättre ut, annars skulle det ju bli väldigt synligt att deras bibliotek är ganska skralt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Dom försöker kasta ett bredare nät.

Om jag t.ex. söker på "Bill Burr" för att jag tycker han är en rolig komiker, så kommer jag få träffar på Tom Segura, Bert Kreischer och kanske Dave Chapelle.

Jag känner igen ditt problem och stör mig ibland, eftersom jag vill kanske se en film med Mark Wahlberg, då får jag ju upp filmer med honom, men också massa filmer som är "nära besläktade" med honom, och då blir det ju jobbigt att få reda på huruvida han faktiskt är med eller inte.

Så det är nog by design av Netflix, och att det ser lite bättre ut, annars skulle det ju bli väldigt synligt att deras bibliotek är ganska skralt

Misstänkte det
Var i kontakt med dem igår faktiskt och sa att populära filmer som kommer med i söket
inte behövs där då dem trycks på överallt annars i varje kategori.

Permalänk
Hedersmedlem

Netflix sökning är inte vidare bra i mina ögon. Precis som du säger så försöker den föreslå relaterade filmer och det är inte tydligt vad som är vad.

Jag använder IMDB för att hitta intressanta filmer istället för Netflix sök. Sedan använder jag en app som heter JustWatch för att hitta vilken tjänst som har filmen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!