Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket slang går åt?

Och vilka dimensioner? Både på krympslangen och kabelstrumpan.. vore snällt om nån ville svara så jag kan beställa..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hur mycket slang går åt?

Och vilka dimensioner? Både på krympslangen och kabelstrumpan.. vore snällt om nån ville svara så jag kan beställa..

All info du söker finns i mitt första inlägg...

Visa signatur

Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken. | Kolla profil om ni vill se vad jag har för dator.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej men ser man på, tackar då blir det en beställning till Elfa i dagarna

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

snyggt..
Men.

1. Fixa en tätare kabelstrumpa.
2. Varför 2 fläktar i fronten? blir massa extra ljud av turbulensen inget mer.
3. Har du limmat ihop ovannämnda fläktar?

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power_Slave_
snyggt..
Men.

1. Fixa en tätare kabelstrumpa.
2. Varför 2 fläktar i fronten? blir massa extra ljud av turbulensen inget mer.
3. Har du limmat ihop ovannämnda fläktar?

Tack

1. Tätare? Menar du tunnare? Går inte på tunnare över kontaktstiften.

2. Det innersta (mot radiatorn) är en tom fläktram som aggerar "shroud". Gör STOR skillnad.

3. Det är tätat med limpistol, hade inget bättre hemma. Gör sin skillnad det också, speciellt tätningen mellan "shroud" och radiator (syns inte på bilderna).

Visa signatur

Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken. | Kolla profil om ni vill se vad jag har för dator.

Permalänk
Medlem

Det va fint! Vad menas med shroud egentligen?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizz
Det va fint! Vad menas med shroud egentligen?

En distans mellan fläkt och radiator enkelt förklarat, ökar suget en hel del. Beror mestadels på att man inte påverkas lika mycket av det stora navet på 120mm fläktar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha ok, tackar

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

Kabelstrumpa

Här är en liten bild på mitt chassi, system med kabelstrupa...

Kanske lite dålig bild men ni får hålla tillgodo!

"Staget" som står vid kontakten till grafikortet är för att avlasta AGP porten och grafikortet!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

.::We are geeks togheter::.
.::>>WWW.KYLNING.TK<<::.
ASUS A7V KT600 / Duron 1,6 Ghz / 256Mb TwinMOS PC3200 Cl 2.5 / WD Caviar 80GB / Sapphire Radeon 9200 Atlantis 64MB DDR /

Permalänk
Avstängd

vad har du i slangarna?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

fulltower? I slangarna? Kablar till ström försörjningen till "allt" i datorn!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
fulltower? I slangarna? Kablar till ström försörjningen till "allt" i datorn!

han som har vattenkylning.. vad har han i slangarna??

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Vatten...

Visa signatur

// Oscar aka raXXo