CS + M$ Intellimouse = Nej?

Permalänk
Medlem

CS + M$ Intellimouse = Nej?

Jag har en MS Intellimouse (med sladd) och när jag sänker min sens (1.5) i CS så kan jag inte spinna 180 för snabbt. Siktet stannar i utgångsläget och sedan flyger det ner i marken eller upp i taket. Detta gör att jag inte hinner runt innan de har dödat mig.
Vad ska jag göra?

Jag har Win XP, och jag har stängt av musaccelerationen i CS.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

Jag har också Intellimouse (wireless) och har inge problem med det där.. är väl inte så konstigt.. ju högre sens ju snabbare kan du vrida dig! jag har 4.5 i sens, hade 13 förut
annars om du inte vill köra med högre sens får du väl binda nån knapp till turn left/right! exempel: du kör helt vanligt med musen, men när du ska kolla bakåt/framåt snabbt trycker du på n,m.

Permalänk
Medlem

Jo det ska fungera, låter som om det är nått fel på musen, Jag kör med 1.3 i sens och jag kan dra mycket snabbt med musen.

Tappar den bort sig även i windows om du drar snabbt?
Tycker nästan du ska försöka byta mus

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Stackars dig...

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Rätt lustigt det där... Har också en IntelliMouse Explorer... I Win2k Pro så är den helt åt helvete och flyger både upp och ner ifall man drar den för fort... Men i WinXP så funkar det perfekt... Man vänjer sig Kör 2.5 i sens istället.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

har en Logitech Mouseman Wheel + och spelar med 3.9328293 i sens, det funkar bra iaf...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Har du en MS Intellimouse 3.0 ska det där inte kunna inträffa, så jag förutsätter att du använde den äldre varianten. Det händer när musen inte hinner följa underlaget ordentligt, lite klumpigt uttryckt.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Det är synd om lilla mig... Jag har den äldre varianten, men den funkar perfekt i Windows. Det är bara i CS. Jag ska skaffa MX700... födelsedagen närmar sig med stormsteg.

Hipshot: Varför just 3.9328293? Vad sägs om 3.9 eller 4.0?

Jag hade 3 i sens förut och då var det inga problem, men efter att jag fick Xstream och började spela mer så tyckte jag att 1.5 passar mig bättre, vilket det också gör. Fler frags. Jag hade 2 och 1.7 däremellan och då kände jag av det väldigt sällan.

Ruarc: Det blir lite jobbigt om man ska använda tangenterna för att snurra. Men tack för tipset.

Visa signatur

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem

Du säger att du har gamla IM 3.0. Den ska vara ganska usel på att läsa underlag i jämförelse med nyare möss. Du kan också råkat få in ett hårstrå i "lenshuset" under musen. Det gör så att ljuset delas i 2 och då drar musen åt alla håll

Permalänk
Medlem

Jag kör 1,6 sens i CS och har en MS I.E 3.0 och den har aldrig någonsin buggat för mig. Förutom när man får hårstrån eller damm på dioden Då kan det hända lustiga saker

Permalänk
Medlem

Nebbi: Den gamla versionen hette bara intellimouse explorer inte 3.0

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Men det är bara när jag spelar CS och när jag drar för snabbt i sidled som några problem uppstår, annars funkar den felfritt. Så det kan nog inte vara något hårstrå. Dessutom ser jag inget...nej... iaf inte med blotta ögat.

Edit: Jag testade i Win också att dra väldigt snabbt i sidled och då händer samma sak. Jaja, en månad till (ha den äran..).

Visa signatur

Permalänk

det är den gamla optiska tekniken som gör det... den hänger inte med... men med nya tekniken kan man vara stolt om man lyckas få musen att flippa.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Nebbi: Den gamla versionen hette bara intellimouse explorer inte 3.0

Whatever zulan

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med HL, men muskänsligheten i många andra spel är beroende utav windowsinställningen, isåfall är det jävligt onödigt att jämföra om man inte jämför båda inställningarna :).

Act: Hipshot var "kanske" ironisk? :p. Efter alla dessa CS-inlägg :).

Permalänk
Medlem

CS sensen är beroende av vad du har i windows med, och det var lite ironi i det ja sanningen är nog 7 exakt i Q3 21

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

är MS wheel mouse optical bra?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Funkar bra i quake 3 ... , har sens 42

Permalänk
Medlem

Är det samma laser"motor" i ms wheel optical som i intellimouse 3.0

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Ooije: man vet inte vilka idioter som finns där ute. Inte för att Hipshot e en idiot, men det lät lite konstigt.

Hipshot: vad menar du med att det är 7 i win?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm, alltså:

Att windows sensen påverkar CS, och jag spelar med 7 exakt i cs (tror jag )

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad jag har och jag bryr mig såhär mycket |_|

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ryden: vi bryr oss så här mycket. .
No offence.

Jag testade en kompis IM som han hade köpt för en månad sen, och den funka utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

MX700 har jag. Är bäst i världen.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem tills jag formaterade :/
Pröva att formatera / installera om drivrutinerna.

Nu funkar det hur bra som helst

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem

Samma problem här. har en dual optical logitech.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papegojan
MX700 har jag. Är bäst i världen.

tar batterierna slut så är det bara att sno dom från analpluggen

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)