Mina skärmar startar inte

Permalänk
Medlem

Mina skärmar startar inte

Tjena! Jag har fått ett problem där mina skärmar till min dator inte startar, själva datorn startar men inte skärmarna hör också att datorn låter konstigt och jag är rätt så säker att det är grafikkortet som låter väldigt konstigt. Har testat att koppla in en gammal dator och det funkar fint så tror inte det är fel på skärmarna eller kablarna. Jag tror det är grafikkortet det är fel på men är osäker.
Har testat och göra rent datorn lite men samma problem händer ändå och allt är inkopplat som det ska.

Mina delar
CPU: intel core i7-8700k
moderkort. asus TUF z370 plus gaming
16 gb ram
Grafikkort. geforce gtx 1080 8 gb
power supply. corsair-RMX (2018)
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman05:

Tjena! Jag har fått ett problem där mina skärmar till min dator inte startar, själva datorn startar men inte skärmarna hör också att datorn låter konstigt och jag är rätt så säker att det är grafikkortet som låter väldigt konstigt. Har testat att koppla in en gammal dator och det funkar fint så tror inte det är fel på skärmarna eller kablarna. Jag tror det är grafikkortet det är fel på men är osäker.
Har testat och göra rent datorn lite men samma problem händer ändå och allt är inkopplat som det ska.

Mina delar
CPU: intel core i7-8700k
moderkort. asus TUF z370 plus gaming
16 gb ram
Grafikkort. geforce gtx 1080 8 gb
power supply. corsair-RMX (2018)
Tack!

Lättast är om du kan få tag i ett annat grafikkort som du vet fungerar och se om det funkar då.
Om du har testat med ett annat grafikkort och det fortfarande inte fungerar kan du testa att rensa cmos.
Du har inte bytt någon hårdvara eller liknande? Testat att överklocka ram osv?

Permalänk
Medlem

Kan Du köra Grafikkortet i Gamla datorn, och alla skärmar med kablar fungerar då :)?
Ta i/UR grafikkortet, och Ta i/ur kablarna till Grafikkortet.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |