Förstärkare utan hörlursutgång hur fixa?

Permalänk

Förstärkare utan hörlursutgång hur fixa?

Hej!

Har köpt en förstärkare och skulle vilja kunna koppla in hörlurar på den men det uttaget saknas. Hur löser man detta enklast? Kan man köpa en hörlursförstärkare och koppla in? Tips mottages gärna!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Vad har du för utgångar på den? Om du har RCA utgångar så är det bara att köpa en hörlursförstärkare och koppla in.

Permalänk
Medlem

RCA har väl nästan varje förstärkare så denna borde väl funka
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Hur bra det funkar kan jag inte säga något om men det är ju inte så dyrt att testa

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av DatabasePrevious:

Vad har du för utgångar på den? Om du har RCA utgångar så är det bara att köpa en hörlursförstärkare och koppla in.

Jag har en optisk där jag kopplat in datorn och en RCA jag hade tänkt ha till en vinylspelare. Kan man köra en splitter eller det är inte att rekommendera?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har en optisk där jag kopplat in datorn och en RCA jag hade tänkt ha till en vinylspelare. Kan man köra en splitter eller det är inte att rekommendera?

Denna borde väl göra jobbet, men återigen så vet jag inte hur bra den gör jobbet
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/hogtalare/tillbe...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Denna borde väl göra jobbet, men återigen så vet jag inte hur bra den gör jobbet
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/hogtalare/tillbe...

Är den inte helt idiotiskt konstruerad så ska det nog bli bra. Kjell.com har buy and try, typ, så är du missnöjd går du bara tillbaka med den.

Om den där produkten är konstruerad rätt (det är kontakter och en plastlåda), som den borde vara om butiken inte säljer skräp, så ska den fungera. Om den påverkar ljudet hörbart ska man inte behöva betala för den.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har en optisk där jag kopplat in datorn och en RCA jag hade tänkt ha till en vinylspelare. Kan man köra en splitter eller det är inte att rekommendera?

Du kan inte ha en splitter på ingångarna på det sättet för du kan inte växla ingång för hörlursljudet och skivspelaren kräver dessutom en riaadel,
Vad är det för förstärkare du skaffat, vad har den för utgångar, vill du spela upp ljudet från skivspelaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kan inte ha en splitter på ingångarna på det sättet för du kan inte växla ingång för hörlursljudet och skivspelaren kräver dessutom en riaadel,
Vad är det för förstärkare du skaffat, vad har den för utgångar, vill du spela upp ljudet från skivspelaren ?

Denna har jag:

https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/tangent-ampster-bt-ii-mi...

Nej det var det jag började misstänka. Att jag behöver ett RIAA steg till vinylspelaren har jag förstått men det är inte omöjligt att hitta. Jag hade tänkt antingen från en vinylspelare eller CD spelare. Det känns som att jag tänker fel när jag försöker fundera ut hur jag ska göra bara.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Enda utgångarna som du har är för högtalare. Du kan inte koppla in en hörlursförstärkare i den där. Tyvärr.

Permalänk
Skrivet av DatabasePrevious:

Enda utgångarna som du har är för högtalare. Du kan inte koppla in en hörlursförstärkare i den där. Tyvärr.

Det jag misstänkte. Jag ville helst använda denna för min andra Technics förstärkare har visserligen hörlursutgång men den stänger inte av subwoofer kanalen när man använder den. Inte svårare än att stänga av subwoofern men man vill ha det så automatiskt som möjligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Det jag misstänkte. Jag ville helst använda denna för min andra Technics förstärkare har visserligen hörlursutgång men den stänger inte av subwoofer kanalen när man använder den. Inte svårare än att stänga av subwoofern men man vill ha det så automatiskt som möjligt.

Eftersom du inte har en riaa och behöver en så skulle du kunna skaffa ett försteg och koppla in alla signalkällorna i och använda tangenten som "slutsteg" väljer du ett lämpligt försteg så kan det också funka bra som hörlursförstärkare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Eftersom du inte har en riaa och behöver en så skulle du kunna skaffa ett försteg och koppla in alla signalkällorna i och använda tangenten som "slutsteg" väljer du ett lämpligt försteg så kan det också funka bra som hörlursförstärkare.

Tack för all info. Du verkar riktigt kunnig inom detta. Menar du då att försteget ska ha ett hörlursutgång?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tack för all info. Du verkar riktigt kunnig inom detta. Menar du då att försteget ska ha ett hörlursutgång?

Ja det är ganska vanligt att de har det och en del försteg har väldigt bra hörlursförstärkare och det finns också en hel del försteg på begmarknaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.