Battlefield 2042 får hjälp av AI-bottar för att fylla matcher

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 2042 får hjälp av AI-bottar för att fylla matcher

AI-bottarna ska delvis göra tomma lag ett minne blott och gå bra att öva mot i enspelarläge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eh, bottar förstörde PUBG ganska rejält så inte något som gör mig hoppfull direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Eh, bottar förstörde PUBG ganska rejält så inte något som gör mig hoppfull direkt.

Bottar har förstört flera andra spel på senare tid.

Kommer aldrig köpa ett spel där man farmat bottar. Finns absolut ingen poäng.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Eh, bottar förstörde PUBG ganska rejält så inte något som gör mig hoppfull direkt.

Skrivet av RatCat:

Bottar har förstört flera andra spel på senare tid.

Kommer aldrig köpa ett spel där man farmat bottar. Finns absolut ingen poäng.

Har sovit under en sten men hur har bottar förstört spelen?

Enda spel jag spelar mot bottar är Escape from Tarkov och där tycker jag att det fungerar bra men har nog missat spel där de har förstört mer en hjälpt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Digital fyndjägare

Bra med bottar... typ inga hackers kvar i PUBG ...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Generellt positiv till bottar i MP. Kommer antagligen inte påverka spelet allt för mycket i början av spelets livstid men bibehålla en någorlunda kvalité när mängden spelare blir mindre. Titanfall 2 implementerade det bra. Hoppas bara att spelet blir kul!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Skillnad på AI-bottar och andra bottar? De är väl datorstyrda hela bunten, lite det som är hela grejen med bottar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som reagerar på uttrycket "AI-bottar"? Dubbel definition med samma sak eller vad man säger.

Edit: Se inlägget ovan, exakt.

Permalänk
Medlem

Hur är AI'n på dessa? anpassar dom sig dynamiskt till motståndet eller kör dom aimbot, wall hack och hoppar runt och gör noscope360 headshots

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Att spela med bottar är ju anledningen till varför folk köper multiplayer-spel. Låter som ett "bra" beslut detta.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Ser gärna att man kan spela med botar själv som i gamla Battlefield 1942. Perfekt för att träna och öva. Bör absolut finns som valmöjlighet att spela lokalt med botar.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Eh, bottar förstörde PUBG ganska rejält så inte något som gör mig hoppfull direkt.

När ett spel förlorar sin popularitet så finns det ju inte så mycket att göra. Speciellt när det är kartor/servrar för 100 spelare.
Blir ju rätt tråkigt när en karta för 100 spelare bara har ett 30-tal. Sedan kanske man inte tycker att bottar gör det speciellt roligare men vet inte om det kan bli tråkigare med dem.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Eh, bottar förstörde PUBG ganska rejält så inte något som gör mig hoppfull direkt.

Garvade dock så tårarna sprutade när de precis uppdaterat så bottar kunde flusha spelare och min polare blev knäppt när vi körde normals.

Skrivet av krEJZi:

När ett spel förlorar sin popularitet så finns det ju inte så mycket att göra. Speciellt när det är kartor/servrar för 100 spelare.
Blir ju rätt tråkigt när en karta för 100 spelare bara har ett 30-tal. Sedan kanske man inte tycker att bottar gör det speciellt roligare men vet inte om det kan bli tråkigare med dem.

Hade blivit mer positivt inställd om de öppnade upp för tredjepartsservrar istället för deras egna idiotiska system. Det är ett bra mycket bättre sätt att hålla en titel vid liv.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Hoppas bottarna är bättre än den genomsnittliga Battlefield-spelaren

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Starric:

Skillnad på AI-bottar och andra bottar? De är väl datorstyrda hela bunten, lite det som är hela grejen med bottar

Skrivet av anon100733:

Bara jag som reagerar på uttrycket "AI-bottar"? Dubbel definition med samma sak eller vad man säger.

Edit: Se inlägget ovan, exakt.

Jag håller egentligen med er båda helt, men iom att DICE definierar dem som specifikt AI-bottar valde jag att behålla uttrycket Hoppas det förklarar saken lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag håller egentligen med er båda helt, men iom att DICE definierar dem som specifikt AI-bottar valde jag att behålla uttrycket Hoppas det förklarar saken lite!

Egentligen inte, det låter som att Dice bara väljer att glida på hype-tåget att allt ska vara AI. Men de kan absolut ha något mer avancerat än vanligt bakomliggande. Så frågan kvarstår egentligen hur tusan deras "AI-bottar" skiljer sig mot vanliga bottar, som ju också är styrda av datoralgoritmer. Inte specifikt riktat mot dig som skribent då, men det känns som en term som behöver förtydligas om den ska spridas vidare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Svårigheten med bottar är att göra dem så dåliga så de ej utklassar vanliga spelare.
Skämt åsido, att göra en "bra bott" är otroligt svårt och det blir intressant hur bra de lyckas. En bra bott ska inte vara en som alltid träffar rätt.

Jag själv gillar att spela emot bottar och ibland vara en asshole, hoppas bottarna dock inte är några whiners utan acceptera detta.

Permalänk
Medlem

Ugh neej Hoppas man kan få valet att spela på botlösa servrar

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landmarks:

Jag håller egentligen med er båda helt, men iom att DICE definierar dem som specifikt AI-bottar valde jag att behålla uttrycket Hoppas det förklarar saken lite!

Skrivet av Starric:

Egentligen inte, det låter som att Dice bara väljer att glida på hype-tåget att allt ska vara AI. Men de kan absolut ha något mer avancerat än vanligt bakomliggande. Så frågan kvarstår egentligen hur tusan deras "AI-bottar" skiljer sig mot vanliga bottar, som ju också är styrda av datoralgoritmer. Inte specifikt riktat mot dig som skribent då, men det känns som en term som behöver förtydligas om den ska spridas vidare

Jag som tänkte att det var för att särskilja från att nya/kassa spelare också brukar kunna kallas bottar. De står och vet inte var de ska ta vägen när det skjuts på dem. 😋

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Starric:

Egentligen inte, det låter som att Dice bara väljer att glida på hype-tåget att allt ska vara AI. Men de kan absolut ha något mer avancerat än vanligt bakomliggande. Så frågan kvarstår egentligen hur tusan deras "AI-bottar" skiljer sig mot vanliga bottar, som ju också är styrda av datoralgoritmer. Inte specifikt riktat mot dig som skribent då, men det känns som en term som behöver förtydligas om den ska spridas vidare

Jag förstår hur du tänker! Högst oklart i nuläget om deras bottar har någon form av aktiv inlärning eller utmärker sig på något särskilt vis. Det är visserligen inte omöjligt, men rent spontant känns det inte helt sannolikt. Men jag tar med mig ovan feedback till framtiden om att förtydliga det på ett bättre sätt

Det är f.ö 100% okej med kritik mot mig som skribent också! Jag tar gärna emot både kritik och funderingar, särskilt när/om något känns otydligt.

Permalänk
Medlem

Så länge dom inte är dumma, alternativt övermänskligt bra och typ HS:ar allt genom smoke och foliage så är det väl okej med ett par botar tills servern fylls på. Bara man faktisk ser att det är botar man spelar mot! Typ [BOT]namn. Detta ska även synas i serverlistan så man slipper joina en server med 90% bottar. Dom ska heller inte ta fordon tycker jag.

Permalänk
Medlem

Nä blir nog inget för mig, anpassa sin spelstil efter bottar bläh

Permalänk
Medlem

Deepmind bottar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Lite tveksam till bottar i online multiplayer
Förstår det helt och hållet för "offline multiplayer", det fanns i BF2

Det är nog smartast om Dice/EA gör det valbart om man vill att en server skall fyllas upp med bottar eller inte.
Och att man när man söker efter en match kan välja om man vill spela där bottar är med eller inte

Gissar också att det kommer bli en utmaning att implementera bottar som motsvarar skicklighetsnivåerna bland de mänskliga spelarna. "Skills" varierar enormt...
Tråkigt att gå in i ett spel där bottar springer runt med "snipers" och "quick scopar" alla som står stilla i mer än 0,2 sekunder

Permalänk
Medlem

Wow, en "ny" feature som fanns förr i tiden med dedikerade servrar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Skillnad på AI-bottar och andra bottar? De är väl datorstyrda hela bunten, lite det som är hela grejen med bottar

Skrivet av anon100733:

Bara jag som reagerar på uttrycket "AI-bottar"? Dubbel definition med samma sak eller vad man säger.

Nja, tycker inte riktigt det är samma sak.
En vanlig bot kommer upprepa samma misstag om och om igen, men en AI-bot lär sig av sina misstag.

Jag är mycket tveksam att DICEs nya bottar kommer kvala in som AI-bottar, men det är skillnad.

Skrivet av Wikipedia:

Artificiell intelligens (AI) eller maskinintelligens är förmågan hos datorprogram och robotar att efterlikna människors och andra djurs naturliga intelligens, främst kognitiva funktioner såsom förmåga att lära sig saker av tidigare erfarenheter, förstå naturligt språk, lösa problem, planera en sekvens av handlingar och att generalisera.

Permalänk
Medlem

Fortnite har haft botar länge nu.
Märks direkt när man stöter på en sådan

Skulle säga att det är bättre att göra spelet attraktivt för riktiga spelare än att dölja att man inte kan fylla lobbyn

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Avbokar då! 🙂

Visa signatur

AMD 3900x @4,5 GHZ || Asus ROG 2080 ti OC || Asus ROG x570-f || Samsung 960 500GB || Seagate Firecuda 2TB || Phanteks Enthoo 719 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Skillnad på AI-bottar och andra bottar? De är väl datorstyrda hela bunten, lite det som är hela grejen med bottar

Skrivet av anon100733:

Bara jag som reagerar på uttrycket "AI-bottar"? Dubbel definition med samma sak eller vad man säger.

Edit: Se inlägget ovan, exakt.

Andra hade väl också redan skrivit. Men jag tänker att vanliga gamla bottar till typ CS gör ju inget annat än det som utvecklarna sagt till dom. Jag hoppas då att DICE's "AI-bottar" ska kunna tänka lite mer själv.

Permalänk
Medlem

om botarna gör det dom ska i en conquest match kan det vara bra, dvs försvara flaggor och anfalla i grupp.
Inte försöka köra nå lone wolf stil (som många mänskliga BF-spelare)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc