StarWars Galaxies!?

Permalänk

Grejen är att du får rälna med kasnkse 6 månader för ett bli padwan. Sen efter det har du en lång vägs grinding till ditt template. Sedna har du ditt knight trails att göra. När du är knight kan du växa i graderna för att kunna bli jedi master som är det högsta och bästa en jedi kan bli. Just nu efter cu dock har man tagit bort detta system (frs force ranking system). Så du kan bara bli padwan nu egentligen men fortfarande ha ett fullt tempalate osv. Det enda folk har kvar från frs-tiden är sin titel knight, gurdian, master, senitel osv. Dessa betyder inget utan är mer titalar bara. Eftersom alla ligger på samma nivå blir det inga direkta skillnader i robes och forcepoints m.m utifrån rakingsystemet räknat

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Det är inte för sent att börja spela SWG eller har det blivit för tunt med folk?

Går det att spela spelet utan att lägga i skivan varje gång? I så fall så skulle jag kunna låna en dvd-spelare medans jag installerade och sedan köra utan, det vore ganska bra.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte en grej. Detta med alla expansioner. Jump To lightspeed och det andra vad-det-nu-heter.

Om man väljer att spela med JTLS, spelar man inte tillsammans med dom som spelar "vanliga" Starwars Galazies då?
Eller är det så att man bara få mer tillgångar till grejer o annat när man kör expansionerna?

Permalänk
Medlem

Spelet kräver inte att skivan är i nej, däremot kräver den så klart ett konto som är reggat med en unik cd key.

Spelar på Chimera, verkar inte precis vara tomt på folk.

Du får tillgång till mera om du har expansionerna men kan spela med enbart orginalspelet på samma servrar som folk som har en eller flera expansioner. Du kommer då att kunna se folk som spelar raser som du inte kan välja etc.

JTL lägger till 2 nya raser, rymdstrider och lite annat.
Rage of the Wookiees en ny planet (som jag inte besökt än).

Permalänk

precis som lind säger har cu verkligen gett spelet en boost i populationen. Chimaera som alltid varit "low" i populationstatusen har nu gått till "heavy" m.m. Så det är otroligt mycket nya spelare som kommit till spelet dock lämnar allt fler "oldschool" spelet för att testa annat. vilket självklart är väldigt tråkigt.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

"Chimaera som alltid varit "low" i populationstatusen"

Den servern va knökfull när jag spelade spelet
Är lite sugen på att ta upp det igen, blir nog att jag provar inom en snar framtid. Verkar ha dykt upp lite fler saker sen man besökte galaxen senast.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
"Chimaera som alltid varit "low" i populationstatusen"

Den servern va knökfull när jag spelade spelet
Är lite sugen på att ta upp det igen, blir nog att jag provar inom en snar framtid. Verkar ha dykt upp lite fler saker sen man besökte galaxen senast.

Hehe ja har inte Chimaera alltid haft rätt mycket folk?

Anyway har skoj i Galaxien, hittade aldrig under de 11 månader eller något jag spelade förut Gorax på Endor men i måndags snubblade jag över 2 st (ny badge ftw!).

Bounty Hunter yrket går rätt bra, har haft ihjäl 3 st jedi (4 då om man räknar den som vart Deathblowed av en Krayt så jag inte fick min belöning) den sista så sent som idag och han var värd 220k. Det var en riktigt härlig fight som varade länge och svängde friskt men som jag tillslut gick segrande ur (bäst av allt, han som dog tyckte också det var en härlig fight så vi duelerade lite efteråt )

Permalänk
Hedersmedlem

Tar tillfället i akt att än en gång blåsa liv i denna tråd man förr så aktivt och med stort intresse följde varje inlägg i.
Jag har nu, efter många om och men, fått tag på bredband och har min dator på plats, och hade därmed tänkt att faktiskt återuppliva mitt abbonemang.
Jag har dock inte varit aktiv sen i början av februari, och frågan är då om kontot ens finns kvar, vore lite trist med tanke på hur mycket tid man lade ner på sin karaktär.
Är det någon som fortfarande spelar? Hur är det på servrarna ni spelar på?
Jag har min mainchar på Chimaera.
Det lär vara en enormt stor skillnad nu från när jag spelade sist i och med att CU och allt är igång.
Jag är dock sugen på att se vad som är på G, framförallt sedan jag sett den film där man kunde gå ombord på Star Destroyers och allt, men frågan är hur långt fram i tiden den expansionen ligger, förmodligen lååång tid.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det är någon trial på gång?
Har velat testa det här hela sommaren nu, speciellt efter jag fick reda på att man kunde lira som Wookie

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Ingen som vet om det är någon trial på gång?
Har velat testa det här hela sommaren nu, speciellt efter jag fick reda på att man kunde lira som Wookie

Jag tycker absolut du ska ge det ett försök!
Men om du nu har råd kan du köpa "total experience" Då får du SWG+samtliga expansioner, tror det kostade runt 300 riksdaler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jodå, pengar är inget problem. Såg att Total Experience kostar 250kr på webhallen med 30 dagars speltid, känns inte så dumt. Synd man inte har kredit kort utan får köra med game-cards i framtiden bara:(
Ska nog ta och sova lite på det här, och även läsa på lite mer.
Bär det här av kommer snart en storväxt wookie med något udda namn som Styr-Ulf eller liknande befolka någon server.

Edit- Förresten, är medic en dum sak att ge sig på som nybörjare?

Visa signatur

En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jodå, pengar är inget problem. Såg att Total Experience kostar 250kr på webhallen med 30 dagars speltid, känns inte så dumt. Synd man inte har kredit kort utan får köra med game-cards i framtiden bara:(
Ska nog ta och sova lite på det här, och även läsa på lite mer.
Bär det här av kommer snart en storväxt wookie med något udda namn som Styr-Ulf eller liknande befolka någon server.

Edit- Förresten, är medic en dum sak att ge sig på som nybörjare?

Det tycker jag absolut att du ska göra!
Om du gärna vill kunna använda dig av kreditkort kan du ju annars fråga mor eller far snällt
Vissa yrken är ju svårare än andra att börja med, men medic ser jag inga problem att börja som. De flesta jag spelade valde först marksman, som är en huvudgren och sedan utifrån det valde de t.ex. pistoleer eller rifleman. Dessa två yrken är ju typexempel på hur man kan gå. Väljer man istället medic blir det lite annorlunda, men det är ju just det som är kul med dessa spel, valfriheten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Tar tillfället i akt att än en gång blåsa liv i denna tråd man förr så aktivt och med stort intresse följde varje inlägg i.
Jag har nu, efter många om och men, fått tag på bredband och har min dator på plats, och hade därmed tänkt att faktiskt återuppliva mitt abbonemang.
Jag har dock inte varit aktiv sen i början av februari, och frågan är då om kontot ens finns kvar, vore lite trist med tanke på hur mycket tid man lade ner på sin karaktär.
Det lär vara en enormt stor skillnad nu från när jag spelade sist i och med att CU och allt är igång.
Jag är dock sugen på att se vad som är på G, framförallt sedan jag sett den film där man kunde gå ombord på Star Destroyers och allt, men frågan är hur långt fram i tiden den expansionen ligger, förmodligen lååång tid.

din gubbe lär vara kvar, jag la av i nästan 8 månader, sen kom jag in o hade allt kvar huset med. hade dock slängt in ett par mille i maintence

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
din gubbe lär vara kvar, jag la av i nästan 8 månader, sen kom jag in o hade allt kvar huset med. hade dock slängt in ett par mille i maintence

Jo det gjorde jag med innan jag slutade hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ränt runt i hela stan idag idag, utan att hitta det slut överallt. Hittade JTL, Tradition/Eb Games skulle tydligen få in det i början på nästa vecka. Vilket jag tolkar som imorgon, tisdag senast. Tur att man känner iaf en kille som lirar redan (Stune), ingen aning vilken server men han är Bounty Hunter iaf, kommer nog vara till stor nytta för mig så man har någon att bomba med frågor och liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa game-cards?

Permalänk
Medlem

Webhallen har:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=29984

Förresten, det är ju 30 dagars speltid med, hur funkar det med dom måste man aktivera dom med ett kreditkort eller något?
Har liksom inte tillgång till ett kreditkort nu, och att köpa ett gamecard också blir ganska dyrt.

-Edit. Syftar på Total Experience med speltiden och det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

hehe låter kalas najk. Vad heter du och allt sånt? Jag spelar fortfarande på chimeare som namow eller namok och ja har du inte spelat sen cu så är det ju en jäkla ofantlige skillnad. Men fasen släng iväg ett tell eller mail bara om du undrar nått.

om du vill ha ett svenskt guild kan du ju kolla med TSA (the swedeish allaince) som fortfarande är bra aktiva.

Angånde ny expansion är det trailas of obi wan som kommer nu. En ny planet. Den där lavaplaneten som anakin och obi fightades på finns alltså med. Meningen med denna expansionen är att de ska återinföra "teh frs" foce ranking system för jedis som nu återigen kan bli knights, gurdians och master m.m. Jag vet dock inte det officiella datumet för denna expansion dock.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Webhallen har:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=29984

Förresten, det är ju 30 dagars speltid med, hur funkar det med dom måste man aktivera dom med ett kreditkort eller något?
Har liksom inte tillgång till ett kreditkort nu, och att köpa ett gamecard också blir ganska dyrt.

-Edit. Syftar på Total Experience med speltiden och det.

Du måste aktivera ditt konto med GameCard eller kreditkort för att få tillgång till de 30 dagarna.

Var också borta från spelet i cirka 8 månader och allt mitt fanns kvar, även husen trots att jag inte betalat in någon större summa till dem. Tydligen drar de pengar direkt ur banken. En viktig sak när man återvänder är att man antagligen kommer få upp en eller flera rutor de första gångerna man loggar in som säger att man får välja veteran rewards, vissa är skit andra är värda pengar så för er eget bästa välj:

Kit to make harvester self-powered - säljer för ca 400k
Box of 30k resources - säljer för ca 2 miljoner
Anti-Decay Kit - säljer för 10-15 miljoner, men bra att spara för decay går fort på alla vapen tycker jag

Köper man Rage of the Wookiees så man får en BARC speeder (även som ny spelare), denna är värd upp till 5 miljoner så bli inte lurad att sälja den billigt. Går den sönder kan man köpa ett repair kit och laga den.

Nästa viktiga punkt är för återvändande spelare som inte spelat sen Combat Upgrade, under en månads tid kommer man ha tillgång till /respec i vilken man kan flytta om sina yrkes boxar helt och hållet 1 gång var 12:e timme och prova nya yrken. Mycket har ändrats sen sist i vad som krävs för vissa yrken så här bör man gott leka runt ett tag. Att tänka på är att alla ranged attacker går att använda med alla range vapen och alla melee attacker går att använda med alla melee vapen så numera plockar man boxar från flera yrken för att få bra attacker och inte för att "defence stacka" som förut. När det gäller healing så kan alla spelare använda stimpacks så länge de har rätt combat level (kommer till detta) men det räcker inte så långt numera pga den långa tid det tar innan man kan använda stims igen. Att ha Doc 4000 eller Combat Medic 4000 tar inte många skillpoints och ger tillgång till healing som räcker till det mesta.

Alla spelare rankas med 1 till 80 i Combat Level, att ha ett elite combat yrke bemästrat ger ca 54 i level. Mobs i spelet rankas mellan CL 1 till 92 eller så, saker som agro range och hur mycket skada man tar / ger påverkas av hur stor skillanden i combat level är mellan de som slåss. Hur mycket hälsa man har som spelare påverkas också av Combat Level, vid CL80 har humans 3000 i liv.

Bästa sättet att få xp numera är att gå med i en hunting group (valfri planet men Dantooine och Mining Outpost verkar populärast av någon anledning). Alla tar 2 uppdrag i samma riktigt med difficulty som är samma som den hösta Combat Level spelaren gruppen har och sen ger man sig iväg. Alla som slår på en mob får full xp för detta när den dör, dvs man får lika mycket som om man skulle dödat den helt själv. Hur mycket full xp är beror på din combat level (så man kan inte döda en CL 80 mob som level 1 och få tonvis med xp).

Permalänk
Medlem

Lysande tips Lind78.
Ska komma tillbaka efter ett års frånvaro. Har inte spelat någon expansion heller så bara det ska bli skoj! Rent generellt, är det fortfarande mkt folk som spelar? Kryllar det av döda städer?

Permalänk
Medlem

Lind78: Tack för infon, SWG får vänta ett tag till isåfall. Tills jag får min lön och har uppgradera burken lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Lysande tips Lind78.
Ska komma tillbaka efter ett års frånvaro. Har inte spelat någon expansion heller så bara det ska bli skoj! Rent generellt, är det fortfarande mkt folk som spelar? Kryllar det av döda städer?

Svårt att uppskatta hur många det är som spelar numera, känns dock som om jag möter ungefär lika mycket folk som jag brukade när jag är i större städer. Coronet är dock helt dött på Chimeara servern, alla spammare har flyttat till Mining Outpost på Dantooine eftersom de flesta grindar där trots att xp'n vad jag sätt är minst lika fin på vilken planet man än befinner sig men folk går dit det är lättast att komma in i en grupp.

Svåraste när man kommer tillbaka tyckte jag nästan var att veta vart sjutton man ska gå för att shoppa, av mina gamla wp's var flera affärer nedlagda eller flyttade men till slut efter att ha läst lite spam (its a dirty work but someone has got to do it) så fick jag höra talas om Commerce City på Lok och tjenare vilken fullträff. Här finns ta mig sjutton hur många vendors och affärer som helst, kan gå runt i flera timmar och bara mysa medan man blåser pengar högt och lågt.

Permalänk

Funderar på att börja lira lite smått igen. Var ett bra tag sen man var o slaktade random djur/monster på dantooine

Fan... måste vara längesen, kommer inte ens ihåg vilken server jag lirade på....
ja ja, det visar sig, måste bara hitta dom *piiiiiip* install skivorna....

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

mycket bra beskrivning lind. Chimaera som jag spelar på är väll inte död direkt. Rätt många nya spelare som kommit till swg tack vare episode 3. De flesta old schoolers har dock lämmnat pga cu.

För er som har tanlkar att komma tillbaka, gör det. Cu kanske kan passa er. Det är ett helt nytt spel. Både på gott och ont. Mest ont för mig måste jag säga.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Har tänkt att börja spela SWG nu efter att ha varit sugen ett bra tag.
Men hur är det i Rage of the Wookies, kan man bli Jedi där med?
Och är det nått att försöka sig på? Eller är det nästintill omöjligt?

Permalänk

Vad är dom största ändringarna i CU?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

rage of the wookies är bara en expansion alltså bara ett tilläg till spelet. Det du får är en ny planet du kan åka till. Spelet i sig är detsamma. Låt säga att skapa ta för en nybörjare ca 7 månader. i princip i alla fall.

Stösta ändringen i cu. hmm jaa

- Ingen mer solo grind, allt görs i grupper om 8
- Dots är borta
- Looten är fruktansvärd förminskad. Du kan inte längre loota exeptional weapons m.m
- Timers på attacker såsom warmups m.m
- INgen mer attackque (stavning?)
- Vem som helst kan nu pvpa. Du behöver inte längre bra grejor
- Du har nu olika armors för olika profs.
- INgen grupp vissibilty för jedis
- BHs ser nui inte längre namn på de jedis de får mission på, pengasystemet är nu heller inte
template/frs baserat utan är random
- Du har nu en level baserad (combat level, cl 1-80) Därav får du mission som passar dig bäst.
- HAM baren har nu bara en enda incapfunktion. Health den röda. OCh olika attadckar tar nu mind
och action men du kan inte bli incappad när dom är slut
- Deathblow timers

Där har vi bara några

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Stegen för att bli Jedi påverkas ingenting av hurvida du äger expansionen Rage of the Wookies, sedan publish 9 (som kom för lääänge sen) ska man först bli något som kallas "Glowing with force" och sedan gör man quests för npc'er i en hemlig stad och låser upp olika skillträd, när man fyllt 6 olika skillträd med xp får man så slutligen en quest och sen börjar Padawan Trials.

Minst 5 - 6 månader av spelande skulle jag säga att det tar för att bli Padawan, och då menar jag om man har full koll på hur det går etc, man bromasas nämligen av de quests man kan göra i den hemliga byn som låser upp skillträd, max en per fas är det och varje fas varar cirka 3 veckor och man behöver som sagt 6 st skillträd, sen ska de fyllas med xp också så klart.

Det är inte svårt rent tekniskt hur man blir Jedi i spelet men det är en stor mängd tid som måste läggas ned.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Vad är dom största ändringarna i CU?

Det främjar gruppspelande, mycket går fortfarande att döda solo men xp'n är lika bra i grupp och det går snabbare då så man vill ha en grupp.

Combat Que finns inte längre, du ser istället en timer som rör sig på ikonerna när en attack inte går att använda längre etc (a la Wow kan vi väl typ säga).

Striderna består numera inte bara av att spamma Strafe2 eller någon form av areaattack.

Action och Mind går inte längre att skjuta på eller bli incappad / dödad utav om de går ned till noll, allt handlar om health. Action används för specialattacker och Mind för healing.

Buffar är nerfade, de finns fortfarande i spelet men är bara en fin bonus ingenting man måste ha för att kunna uträtta något.

Armor finns i tre olika typer, Recon - Battle och Assault. Du blir certifierad för armor beroende på vilket / vilka yrken du har bemästrat. Recon skyddar mest mot energy, Battle är like på allt, Assault är mest mot Kinetic. Kort sagt, äntligen springer inte alla omkring i Composite Armor!

Verkar som om alla yrken är användbara numera, tidigare var ju exempelvis Carbineer ett stort skämt egentligen och Pikeman vart man mest för alla Dot vapen, numera är de båda två fullt användbara val (Spelar själv som Master Doc / Master Pikes).

Permalänk

Låter otroligt bra, speciellt att man måste gruppa o ha sig.
Var tråkigt när man solade krayt dragons.... iofs var jag en överboffad master teräs käsi/master doc då... hehe

Visa signatur

Permalänk

avsaknad av bra loot är dock jäkla tråkigt. INte mycket du kan loota längre. Alltså svårt att tjäna pengar

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW