Vad är detta, event id 1001

Permalänk

Vad är detta, event id 1001

Detta återkommer varje gång vid systemstart. Om man scrollar ned så hittar man poster som t.ex. appcrash för cfs2.exe (Combat Flight Simulator 2) och andra program som jag har installerat men det konstiga är att jag inte kört dessa program sedan starten så varför de hamnar här förstår jag inte. Ingenting märks allt fungerar som det skall såvitt jag kan se, även programmen i posterna. Men är det någon som vet varför den klagar på detta sätt? W7 Home Premium 64

Permalänk

Din mus "G400 Optical Mouse" saknar drivrutin som tillhandahålls av Logitech. Den funkar dock då windows har en egen. Det du tappar är funktioner som programmera knappar, dpi-inställning och makron m.m om du inte intallerar Logitechs drivrutin.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vendor ID 046D är Logitech, Och C245 verkar vara en G400: https://devicehunt.com/view/type/usb/vendor/046D/device/C245

Kanske installera om drivrutinerna för den, om du har några?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Så med andra ord är det inte så mycket att bry sig om ifall allt fungerar?