Permalänk
Medlem

Speldator 8 åring

Istället för att sätta ett högsta tak så undrar jag vad som är mest bang for the buck. Har de sämsta av förutsättningar, en åttaåring som skall ha en laptop.

Spelen som skall köras är Roblox, Wow Classic, Star Stable Online och lite annat. Inga överavancerade saker, samtidigt vill jag inte behöva byta om 3 månader.

Hittade en Lenovo Legion Y540 med 1660Ti för 7990. Någon som har ett vettigare alternativ med de givna förutsättningarna?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte svara för om du kan få mer bang for the buck, men det är nog en vettig nivå för de spel som ska köras och med lite utrymme inför framtiden.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att det är interessant med laptops med 3060 under 10k:
https://www.inet.se/produkt/1966408/acer-predator-triton-300-...

Det är svårt att säga vilken bärbar som kompromissar mest, men de nyare grafikkorten kan köra DLSS vilket kan förlänga livet på datorn genom att internt köra en lägre upplösning och skala upp och därmed klara mer avancerade spel eller få lite extra fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Istället för att sätta ett högsta tak så undrar jag vad som är mest bang for the buck. Har de sämsta av förutsättningar, en åttaåring som skall ha en laptop.

Spelen som skall köras är Roblox, Wow Classic, Star Stable Online och lite annat. Inga överavancerade saker, samtidigt vill jag inte behöva byta om 3 månader.

Hittade en Lenovo Legion Y540 med 1660Ti för 7990. Någon som har ett vettigare alternativ med de givna förutsättningarna?

Ett tips! Köp externt tangentbord och mus så slipper man kladd, godis å läsk etc på grejerna

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tycker ändå att det är interessant med laptops med 3060 under 10k:
https://www.inet.se/produkt/1966408/acer-predator-triton-300-...

Det är svårt att säga vilken bärbar som kompromissar mest, men de nyare grafikkorten kan köra DLSS vilket kan förlänga livet på datorn genom att internt köra en lägre upplösning och skala upp och därmed klara mer avancerade spel eller få lite extra fps.

Svårt det där med 3060 modellerna. Genast blir det kamp mellan den, Tur Dash etc. Olika CPU:er och olika prestanda inom respektive familj med.