Meshify 2 Compact - Dåligt luftflöde

Permalänk
Medlem

Meshify 2 Compact - Dåligt luftflöde

Jag har ett Meshify 2 Compact, och ett rätt så värmespridande Gigabyte Geforce RTX 3070 Ti Aorus Master.
Det är ju trevligt så här i vintertider, men det innebär att fläktarna går på högvarv och låter rätt mkt när man spelar.

Frontfläktarna tar in luft och bakfläkten suger ut, cpu-kylningen sköter en Noctua NH-D15S chromax.black med en fläkt i mitten av flänsarna som suger luft bakåt i chassit.

Borde jag:

1. Köpa en till fläkt och sätta på CPU-kylaren?
2. Köpa två 140mm till taket för att skicka ut varm luft?
3. Köpa två 140mm till taket för att ta in kall luft?
4. Något annat?

Permalänk
Medlem

Om du kör med standar fläktarna bör du byta dom oavsett.
Tycker du först bör byta ut frontfläktarna för bättre luftflöde.
Sedan sätta en till som ut fläkt. En extra CPU fläkt kan också göra skillnad. Men. Nya chassi fläktar är prio ett för bättre temps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Jag har ett Meshify 2 Compact, och ett rätt så värmespridande Gigabyte Geforce RTX 3070 Ti Aorus Master.
Det är ju trevligt så här i vintertider, men det innebär att fläktarna går på högvarv och låter rätt mkt när man spelar.

Frontfläktarna tar in luft och bakfläkten suger ut, cpu-kylningen sköter en Noctua NH-D15S chromax.black med en fläkt i mitten av flänsarna som suger luft bakåt i chassit.

Borde jag:

1. Köpa en till fläkt och sätta på CPU-kylaren?
2. Köpa två 140mm till taket för att skicka ut varm luft?
3. Köpa två 140mm till taket för att ta in kall luft?
4. Något annat?

Du bör kunna justera rpm på GPU fläkten för det är antagligen GPU fläkt som låter.

Men du kan också byta ut chassifläktarna.

5 pack med Arctic p12 brukar gå att få för en rimlig slant. Då kan du köra 3 in där fram och två ut längst bak och längst bak på toppen.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78