Permalänk

Problem med wordpress

Jag studerar Webbutveckling 1 och har följt alla instruktioner för att ladda ner wordpress och skapa ett tema.

Nu kommer ett ytterligare problem när jag ska uppdatera localhost/wordpress

Såhär ser det ut:

Här är en rubrik, logotyp kanske
eventuell info om kontakt

navigeringsmeny

Artikel

Artikel

Artikel

Sidebar. kan användas till mycket

sidfot

Men min kod i notepad ++ är:

<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="uft-8"> <link href="<?php echo get_bloginfo('template-directory'); ?>/style.css" rel="stylesheet"> <title> </title> </head> <body> <div id="wrapper"> <header> <div> <h1>Här är en rubrik, logotyp kanske</h1> </div> <aside> <p>eventuell info om kontakt</p> </aside> </header> <nav> <p>navigeringsmeny</p> </nav> <div class="main"> <div id="content"> <article> <?php if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post();?> <section> <h1><?php the_title(); ?></h1> <p><?php the_content(); ?></p> </section> <?php endwhile; endif;?> </article> </div> <aside class="sidebar"> <p>Sidebar. kan användas till mycket</p> </aside> </div> <footer> <div> <p>sidfot</p> </div> </footer> </div> </body> </html>

Kan tillägga att detta är index.html. Har även filer nersparade i samma mapp som är php filerna(index, footer, sidebar, header)

Jag märkte att sidan gick efter filen index.html version 2 så jag tog bort den filen från notepad och från mappen men fortfarande så uppdateras inte hemsidan.

Vad gör jag för fel?