Uppfyller vår HP kraven för Oculus Quest 2?

Permalänk

Uppfyller vår HP kraven för Oculus Quest 2?

Hej!
Ska försöka ordna så dottern kan spela Roblox via Oculus Quest 2 kopplad mot pc. Men det fungerade inte med air Link. Läst att alternativet är att använda USB 3 kabel med en PC som är kompatibel med Oculus Quest 2.
Har ingen sån kabel hemma. Men innan man köper tänker jag att det bra att veta att ens PC uppfyller kraven för Quest.

Hittade att kraven på en kompatibel dator:
CPU: Intel Core i5-4590 eller en AMD Ryzen 5 1500X

Grafik: Nvidia GTX 970, 1060 3GB eller bättre. Det inkluderar alla GTX 16-serie grafikkort förutom GTX 1650. Alla från AMD RX 500, 600, 5000 och Vega-serien.

Minne: 8 GBOperativsystem: Windows 10Port: USB 3.0

Gick sen och läste om vår dator och jag kan inte med säkerhet säga att den uppfyller kraven.
Så behöver någon som kan se om den är det.
Länk till info om datorn: https://support.hp.com/se-sv/document/c06409711

Permalänk
Medlem

Grafikkortet ni har är snäppet sämre än vad som rekommenderas.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Ser dessvärre inte ut som att ert grafikkort finns med för listan över grafikkort som stöds. Enligt länken så har datorn ett NVIDIA® GeForce® GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedikerat). Det står att de inte kan garantera att det fungerar med kort som inte är med på deras lista.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av olga32:

Grafikkortet ni har är snäppet sämre än vad som rekommenderas.

Tack för snabbt svar. Då vet jag. Behöver ny dator då om det ska fungera.

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

Ser dessvärre inte ut som att ert grafikkort finns med för listan över grafikkort som stöds. Enligt länken så har datorn ett NVIDIA® GeForce® GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedikerat). Det står att de inte kan garantera att det fungerar med kort som inte är med på deras lista.

Tack för svar. Får kolla vilket grafikkort de rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte AirLink fungerar det inte med USB-kabel heller då det är "samma" fast det enda är trådlöst och andra med kabel.

Däremot kan det fungera med Virtual Desktop, den tar ingen hänsyn till specsen på datorn. Men räkna med att är datorn för slö kommer det fungera dåligt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Fungerar inte AirLink fungerar det inte med USB-kabel heller då det är "samma" fast det enda är trådlöst och andra med kabel.

Däremot kan det fungera med Virtual Desktop, den tar ingen hänsyn till specsen på datorn. Men räkna med att är datorn för slö kommer det fungera dåligt

Tack för klargörandet. Virtual desktop har jag inte testat än men som du säger kommer datorn nog vara för slö.