Fractal Design R6 front USB portar slutade fungera

Permalänk
Medlem

Fractal Design R6 front USB portar slutade fungera

Hej,

Jag har problem med mina front USB portar som plötsligt slutade fungera. Först rök USB 2.0 portarna helt plötsligt för någon månad sedan, men jag tog inte tag i det pga att jag hade kvar 2st USB 3.0 portar också, men nu rök de också medans jag bara satt o lirade.

Hade precis kopplat in min mobil i datorn när USB 2.0 portarna slutade fungera
och den här gången hade jag bara en Raphnet n64 adapter inpluggad i en av USB 3.0 portarna, den andra var tom.

Omstart av datorn fungerar inte, har prövat att avinstallera USB host controller osv, finns inga gula varningstrianglar i device manager.

USB portarna där bak fungerar fortfarande.

Processor: i9-9900k
Moderkort: ASUS z390-F gaming

Någon som har några idéer om hur jag kan lösa detta?

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Avstängd

Kan det vara kondensatorer på moderkortet förknippade med interna USB som gett upp? (ren killgissning)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få igång både USB 2.0 och 3.0 portarna igen genom att avinstallera alla USB root hubs och controllers, och sen laddade jag ner chipset från ASUS hemsida.

Efter omstart så fungerar allt som det ska igen, så det måste ha hänt något med drivrutinerna antar jag, tack för hjälp ändå!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum