Bildredigeringsprogram för att göra om WEBP till GIF i bulk..

Permalänk
Medlem

Bildredigeringsprogram för att göra om WEBP till GIF i bulk..

Hej!

Som rubriken lyder så söker jag något program som kan göra om WEBP filer till animerade GIF med loop (dvs att GIF bilden loopar i all oändlighet).

Det finns web-baserade alternativ som bara tillåter 5 bilder åt gången utan att betala men då jag har en del (cirka 800) så blir det ganska tidskrävande.

Har även testat Prism, Picosmos och Convertio även dom endast tillåter 2-5 bilder utan att köpa licens.

Så tänkte kolla med Sweclockers om ni vet något bra gratisprogram som fungerar?

I värsta fall får jag väl köpa en licens men då jag bara kommer använda det någon gång känns det lite onödigt

Permalänk
Medlem

ImageMagick klarar det och är troligtvis vad de web-baserade alternativen använder. Det är dock primärt ett konsolprogram med enormt många flaggor för att göra allt möjligt med bilder, men för att bara konvertera alla webp-filer i en katalog till gif så kör man bara mogrify -format gif *.webp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

ImageMagick klarar det och är troligtvis vad de web-baserade alternativen använder. Det är dock primärt ett konsolprogram med enormt många flaggor för att göra allt möjligt med bilder, men för att bara konvertera alla webp-filer i en katalog till gif så kör man bara mogrify -format gif *.webp.

Tack, ska testa så fort jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det verkar fungera! Stort tack igen