4 X WD Gold 4TB 256Mb Cache med *Mängdrabatt*

Permalänk
Medlem

4 X WD Gold 4TB 256Mb Cache med *Mängdrabatt*

Sitter kvar med dessa fyra diskar ur den gamla uppsättningen delar. Dessa vill jag nu bli av med eftersom de för mig bara är låst kapital.

Det jag har är alltså 4st Western Digital Gold 4TB, 256MB cache.

De här diskarna är de bästa jag någonsin stött på när det kommer till prestanda på
mekaniska diskar. Ligger konstant på ~250Mb/s skrivprestanda på varje enskild disk,
och det blir bra mycket bättre när man kör dem i RAID. Det här är nog så nära man kan komma Enterprise-diskar på SATA-gränssnittet.

https://www.westerndigital.com/en-se/products/internal-drives...

Diskarna är 7200-varvare med 256Mb cache.
Garanti till slutet av okt-2025 via WDs RMA-sida.

Säljer gärna alla fyra till en och samma köpare.
För att skapa lite av ett incitament till att köpa alla fyra diskarna så tänkte jag...

1 disk - 850kr
2 diskar - 825kr st (1650kr totalt)
3 diskar - 800kr st (2400 kr totalt)
4 diskar - 800kr st (3200 kr totalt men jag bjuder på frakten)

Antingen avhämtning hos mig i Norrköping, eller så skickas det med kollid men då står du för frakten. Jag kan även köra ut det i Norrköping med omnejd (Stockholm räknas inte som omnejd) mot soppapengar.

Betalning via swish eller i handen.
Jag säljer till vem jag vill, när jag vill. Inte för att vara dryg, men jag värderar egna insatser i försäljningen (t.ex. packning vs. någon hämtar) så vid bud behöver inte högst vinna..

Vänligen avstå från fönstershoppande och skambud eftersom det genererar absolut ingenting, för vare sig dig eller mig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

S.M.A.R.T. Status?