Intel Smooth Sync ska sudda ut screen tearing

Permalänk
Medlem

Haha, vad fan?

Kan ju istället försöka göra något som typ enhanced sync eller nå't. Det här ser ju bara fult ut.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att se ett exempel från ett spel med fler detaljer, ett strategispel t ex.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Jag tycker att det verkar vara ett bra komplement till de tekniker som redan finns. En liten low end lösning till lågbudget maskiner.
Alla har inte råd med det dyraste. Det såg helt klart bättre ut när det var utsmetat.

Har man en low end dator som inte orkar med Vsynk så får man leva med tearing helt enkelt. I vissa spel ser det för jävligt ut.
Om den här tekniken gör att tearingen inte blir lika påtaglig så är det i allra högsta grad ett fint tillskott.

Lite så jag tänker också.

Kollar man bilden i nyheten är skärmen en laptop-skärm.
Många billigare "gaming laptops" har en 60Hz skärm. Valet mellan att bli låst till 30Hz om man missar ett par frames eller tearing brukar vara ganska enkelt i det fallet.
Kan man dessutom dölja revan så den inte blir lika påtaglig? Det ser jag bara som en vinst.
I slutändan handlar allt om känslan. Känns det bra? Det måste man prova själv.

Folk som vill spela CSGO i 400FPS kommer inte använda tekniken. Men dessa människor har även en 144Hz+ skärm med adaptiv sync.

Permalänk
Medlem

Vissa vill ha hög upplösning och hög FPS så att man får skarp bild med bra respons. Vissa verkar dock helt nöjda med högre responstid, suddig bild, aja, alla är vi olika, antar jag

Själv så ser jag bland annat motion blur och oresponsiv streaming som djävulens påfund
Min hjärna klarar inte ens av motion blur faktiskt, blir illamående och yr i värsta fall.
Alan Wake och Transformers filmerna går ju knappt titta på, det blir ju bara an rörig gröt av det hela där det blir svårt att hinna med att urskilja vad som är vad.