Använder ni virusskydd till er mobiltelefon

Permalänk
Medlem

Använder ni virusskydd till er mobiltelefon

Hej,

Som det står i rubriken, använder ni virusskydd till er mobil? Varför/Varför inte?

Ni som använder, vad rekommenderar ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Antte:

Hej,

Som det står i rubriken, använder ni virusskydd till er mobil? Varför/Varför inte?

verkligen inte. Min iphone är varken jailbreakad eller används till att surfa på skumma sidor

Permalänk

Malwarebytes och Eset. Överdrivet? Ja kanske, men better safe than sorry lite känner jag x)

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem

Nej. Borde man? Kanske.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

När jag hade android. Men inte nu när jag har IPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antte:

Hej,

Nej. Finns inbyggt i Android. Google Play Protect.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Min har inbyggt både från google och avast tror jag det är. Huawei P30 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Nej. Finns inbyggt i Android. Google Play Protect.

Jättesäkert
https://arstechnica.com/information-technology/2020/03/found-...
https://www.pcmag.com/news/study-reveals-googles-play-store-i...
https://bleepingcomputer.com/news/security/android-trojan-per...

Permalänk
Skrivet av Antte:

Hej,

För iPhone är det poänglöst eftersom alla program - inklusive eventuell tredjeparts antimalware - går i en sandlåda som inte ska gå att bryta sig ur. Om antimalware fungerar är det i sig ett säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något virus på någon av mina Android telefoner och jag har använt Android sedan 2011. Min ståndpunkt är fortfarande att virusskydd inte behövs på varken Android eller iPhones

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har inte fått något virus på någon av mina Android telefoner och jag har använt Android sedan 2011. Min ståndpunkt är fortfarande att virusskydd inte behövs på varken Android eller iPhones

Och vår familj har aldrig heller fått något virus på våra Androider av vad vi vet. Blir många telefoner och år totalt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Jättebra att du vet att du inte fått något virus, hur vet du det utan att ha ett virus/malwareskydd?
Jag har aldrig fått virus i datorn men jag är skydd iaf.

Skrivet av stelex:

Och vår familj har aldrig heller fått något virus på våra Androider av vad vi vet. Blir många telefoner och år totalt

Nyckelordet är alltså "vad vi vet"