Hej!
Har stött på ett problem..
Jag har jobbat en del med dessa (inkl efterträdaren RUT 955) i mitt förra jobb och valde därför denna när vi skulle uppgradera i husbussen.
I Webgui kan du ange både PIN o PUK kod men av någon anledning blev det en siffra fel i PIN koden varefter SIM givetvis låstes och efterfrågar PUK koden (som redan finns angiven) som den av ngn anledning inte fixar själv.
Det bästa alternativet vore ju att sätta kortet i en telefon eller så för att låsa upp det och avaktivera PIN en gång för alla, tyvärr är SIM:et av den största ursprungliga typen och inte delbart så den varianten utgår.
Det finns ju ett textbaserat gränssnitt, CLI som använder AT kommandon, över till det och det har jag använt flera ggr förut på dessa routrar.
Om jag då skriver:
gsmctl –A AT+CPIN
Så kommer svaret.
+CPIN SIM PUK Frågar efter PUK koden
Då skriver jag
gsmctl – A AT+CPIN=’96610789’
Som den svarar på
+CPIN Error Svaret
Det blir samma svar oavsett hur jag formaterar strängen
Typ
gsmctl – A ‘AT+CPIN=”96610789”’
ger samma svar
Med [] \\ ger samma svar
gsmctl – A AT+CPIN=96610789
ger ”can’t understand string +CPIN=9”
Vad gör jag för fel??
Nu har jag beställt ett nytt SIM kort men jag vill ändå gå till botten med problemet.
Och svar som köp en annan router behöver jag inte, denna har precis den funktionalitet jag söker