Bästa cpu fläkt (pris/effekt) till Ryzen 7 5800 i miditower.

Permalänk

Bästa cpu fläkt (pris/effekt) till Ryzen 7 5800 i miditower.

Hej.

Som rubrik säger söker jag den bästa fläkten för överkomligt pris till en R 7 5800 i en midi låda. Eller är vattenkylning the way to go?
Har plats för fläktpaket till vattenkylning i taket på lådan 240mm.

Budget: 1500:- är absoluta smärtgränsen.

Låda: Corsair Carbide 275R Black TG

Tippa gärna förslag i tråden.

Tack på förhand.

Visa signatur

Antingen så går det eller så går det sönder!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket chassi handlar det om? Hur stora kylare de kan ta varierar (främst hur höga).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Vilket chassi handlar det om? Hur stora kylare de kan ta varierar (främst hur höga).

morots-hjärna! Alltså jag.

Glömde typa vilken låda.

Corsair Carbide 275R Black TG

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installerade precis en Deepcool AK620 på min 5800X3D och än så länge verkar det fungera bra. ca 30 i idle och 72 i cpu-z stresstest. Den är 160mm hög så borde gå in i ditt chassi med marginal. Dock får inte minnena vara för höga om du använder sloten närmast cpu:n, 43mm max tror jag de sa i recensionen men det kan vara fel. Den är inte ljudlös men har fått fina recensioner och jag har fläktkurvan på "auto" så det kan säkert gå att förbättra.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935325

Permalänk
Skrivet av chloe:

Installerade precis en Deepcool AK620 på min 5800X3D och än så länge verkar det fungera bra. ca 30 i idle och 72 i cpu-z stresstest. Den är 160mm hög så borde gå in i ditt chassi med marginal. Dock får inte minnena vara för höga om du använder sloten närmast cpu:n, 43mm max tror jag de sa i recensionen men det kan vara fel. Den är inte ljudlös men har fått fina recensioner och jag har fläktkurvan på "auto" så det kan säkert gå att förbättra.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5935325

Toppen!

Det där skall undersökas. Tusen tack.

Visa signatur