Säker betaltjänst för begagnat?

Permalänk
Medlem

Säker betaltjänst för begagnat?

Hej,

Jag köper sällan saker begagnat men nu har det dykt upp ett kameraobjektiv jag vill ha. Vad skulle ni rekommendera för betallösning när man inte kan möta personen och det skickas? Det handlar om 3000 kr så inget jag vill chansa med. Detta är via en säljtråd på Facebook, så lätt att bli lurad...

Permalänk
Medlem

Det finns ingen säker tjänst för säljare, men har du tur så kanske säljaren är lättlurad så ni kan använda Blocketpaketet. Det är i alla fall säkert för dig som köpare.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det finns ingen säker tjänst för säljare, men har du tur så kanske säljaren är lättlurad så ni kan använda Blocketpaketet. Det är i alla fall säkert för dig som köpare.

Måste man inte lägga upp en annons först då?

Permalänk
Medlem

Facetime med säljaren som får vara på kamera medan han lämnar in paketet? Så fort du ser att ombudet tagit hand om det så swishar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Säljer på blocket just nu, enbart en som frågat om blocketpaketet. Då nekade jag faktiskt. Tycker den är enbart bra för köparen och sämre för säljaren.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Najze:

Måste man inte lägga upp en annons först då?

Jo men det är ju gratis för de flesta kategorier numera på Blocket.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌