Permalänk

Dell Vostro mikrofon fungerar ej

God kväll.

Jag köpte nyligen en beggad Vostro 15 5510 som jag är nöjd med förutom att jag inte får mikrofonen att fungera, har försökt med allt men får den inte att fungera.

Läste på Dell's egna forum att denna dator tydligen har ett problem med Intel SST (Smart Sound Technology) och flera trådar där har inte ens fått en lösning.

Innan jag helt ger upp på detta, är det någon som har en aning om hur jag kan lösa detta?

Tack på förhand.

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av drakelito:

God kväll.

Jag köpte nyligen en beggad Vostro 15 5510 som jag är nöjd med förutom att jag inte får mikrofonen att fungera, har försökt med allt men får den inte att fungera.

Läste på Dell's egna forum att denna dator tydligen har ett problem med Intel SST (Smart Sound Technology) och flera trådar där har inte ens fått en lösning.

Innan jag helt ger upp på detta, är det någon som har en aning om hur jag kan lösa detta?

Tack på förhand.

Det finns ingen fysisk knapp på den som stänger av mikrofonen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ingen fysisk knapp på den som stänger av mikrofonen ?

Inte vad jag kan se nej, inget är liksom mutat inne på inställningar.

Frågat runt inne på Dell's forum också men inte fått något svar där, riktigt hopplöst detta.

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3