Problem med fjärrkontroll Andersson TV

Permalänk
Inaktiv

Problem med fjärrkontroll Andersson TV

Frågar åt en annan som har köpt en Andersson TV. Siffrorna på fjärrkontrollen för att byta kanal fungerar inte (pilarna för föregående/nästa kanal fungerar dock). Nån som vet vad det kan beror på? Räcker det att åka till butik med fjärrkontrollen för att få hjälp tro? Svårt att tänka mig att den är defekt när övriga knappar fungerar? Tips på felsökning?

Permalänk
Bildexpert 📺

Vänd dig till tillverkarens support och ställ frågan, vilket med Andersson som är ett OEM-märke från Netonnet, torde vara just Netonnet.

Det är just den här typen av situationer som gör att jag generellt pekar mot de stora tillverkarnas enklare modeller. Hade det varit Samsung eller LG:s enkla utbud hade information om eventuella lösningar funnits ute med miljoner användare världen över. Och det finns en svensk kundtjänst som kan svara på frågor.

OEM-produkter som Andersson är ungefär som de kommer. Små skavanker och avigheter brukar inte fixas.

Permalänk
Inaktiv

Tydligen har kanalerna hamnat på 2001, 2002, 2003 osv. Ska kolla om det går att programmera om. Troligen det som är felet snarare än att knapparna inte funkar (tror jag).