steelseries arctis 7p+märkligt problem med discord

Permalänk
Medlem

steelseries arctis 7p+märkligt problem med discord

Hej!
Min vän har ett par steelseries arctis 7p+ som är ca 5 månader gamla. De har funkat utmärkt fram till att han installerade CS 1.6. Nu är det helt dött i discord, men bara med ljudet. Mikrofonen funkar. Men inte en gnutta ljud.
Alla andra applikationer och sysslor funkar ljudet med. Men inte just till discord. Att det skulle vara CS 1.6 som gjorde det låter långsökt. Men det hände precis i det skedet.
Vi har provat allt som går att prova...alla inställningar och även installerat om discord, stängt ner alla flikar med discord i webbläsaren som han hade uppe. Återställt alla inställningar i discord med.
Dongeln är testad i både fram usb och usb direkt på moderkortet...ingen skillnad. Headsetet är även fabriksåterställt. Som sagt, allt man kan tänkas sig har vi gjort.

Finns det någon som kan droppa tips så är jag tacksam.

Permalänk

Discord inställningar

Gå in på inställningar, öppna ljud inställningar. Längst upp ska det stå " Input device " och Output device" ändra så att output device är på korrekt enhet.

Nu vet jag inte vad CS 1.6 är men antar att det är en uppdatering av någon sort. Vilket kan få discord att sätta alla ljudinställningar till "default".

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Steelseries är ganska dålig tycker jag, alla headset jag har haft och alla möss har till slut strejkat. Var enorm fan i början och köpte alla deras produkter, minns inte alla namn men alltid typ en siffra "7h" osv. Men allting la tamejfan alltid av. I ert fall så tror jag det är dålig lödning, så var det för mina 7H (la av efter 3 dagar)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Har haft mina Arctics 7 sen DHW17, så jag är iaf fett nöjd med dom, fått byta headband några gånger men aldrig några problem annars.

Det finns ju två ljudreglage på lurarna, om det är samma som på mina, har han testat byta till andra sidan?
Kan ju vara så att just 1.6 sätter sig som Game/Chat, tror många kör på samma inställning, kommer inte ihåg vilken som är default, men om det reglaget inte är i mitten så hör man bara en av de kanalerna.
Kanske redan är testat, men vet att det är en grej jag råkade göra i början när jag haft headsetet några månader, så råkade typ tröjan eller något ändra läge på den där sidan så jag bara hörde en av kanalerna, några spel defaultade till den andra.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NågotSomInteFungerar:

Gå in på inställningar, öppna ljud inställningar. Längst upp ska det stå " Input device " och Output device" ändra så att output device är på korrekt enhet.

Nu vet jag inte vad CS 1.6 är men antar att det är en uppdatering av någon sort. Vilket kan få discord att sätta alla ljudinställningar till "default".

Counter-strike 1.6, dvs det gamla klassika CS 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av NågotSomInteFungerar:

Det är det vi gjort, plus massor av annat som jag tror jag nämnde i min fråga.

Han provade även idag att återställa datorn till några tidigare datum, men det gick inte heller.
Har även testat med Nvidia Broadcast, för att skicka vidare ljudet från det programmet och discord ljudutenhet. Utan framgång heller.

Så det är alltså enbart ljudet som inte funkar i discord. Mikrofonen fungerar...

Alla andra programvaror funkar headsetet utmärkt i. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Det är det vi gjort, plus massor av annat som jag tror jag nämnde i min fråga.

Han provade även idag att återställa datorn till några tidigare datum, men det gick inte heller.
Har även testat med Nvidia Broadcast, för att skicka vidare ljudet från det programmet och discord ljudutenhet. Utan framgång heller.

Så det är alltså enbart ljudet som inte funkar i discord. Mikrofonen fungerar...

Alla andra programvaror funkar headsetet utmärkt i. xD

Har ni testat med en annan ljudenhet i hans dator och kollat om de går ljud från 1.6?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.