Snabbkoll: Är du taggad på Diablo IV?

Permalänk
Medlem

Jadå är taggad! Jag kommer lätt få ut 100h speltid av D4.
Mitt Diablo spelande brukar gå igenom några faser. Först spelar jag solo igenom storyn, sen spelar jag multiplayer med polare och sen blir det solo / multiplayer med hardcore karaktärer tills karaktären dör och sen lägger jag undan spelet ett bra tag för att sen plocka upp det igen och lira multiplayer med polare för att sen tröttna och lägga undan spelet för gott haha.

EDIT: Ville lägga till att jag har lirat Diablo sedan allra första spelet och känslan i 1an (speciellt) och 2an har Blizzard aldrig lyckats återskapa, troligen för att folket som gjorde de spelen inte längre är kvar på företaget. D3 var helt ok och D4 verkar bättre än D3.

Lade till text
Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Älskade det man fick uppleva i början. Fortsätter det som det så blir det fantastiskt.

Spelat diablo sen diablo 1 kom ut, varit min favorit spelserie och detta är det bästa diablo hittills för min del.
Ville alltid att det skulle vara mer mmo aktigt och öppet.

Har stor chans att bli mitt absoluta favoritspel

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Det är bara kosmetika, det tillför ingenting annat än utseende. Nästan alla spel har väl skins idag, känns som du knappt kan spela något spel då för de lär inte försvinna.

Jag spelar lol. Då kan jag köpa det skin jag vill ha utan att behöva köpa ett battle pass, spela som en galning eller köpa en boost till det betalda battlepasset.

Permalänk
Medlem

Älskade D1 och D2, D3 var ok, men insåg efter fem minuter i D4 att jag tröttnat på den här typen av spel.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa det men man känner sig lite tvungen att köpa deluxe versionen just enbart pga 4 dagars head-start. Tycker det är dålig stil men finns inte mycket att göra åt det, Ultimate är säkert mer "prisvärd", helt sjukt att man säger det för 1000:- för ett spel idag...

Tycker spelet va intressant kan nog lätt lägga många timmar på det men inte överdrivet hypad

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Gillade det inte. Spelet kändes som en mix av Diablo 3 och Diablo Immortal, med lite mer realistiska texturer som största skillnad. Innehåller en mängd arkadiska/icke realistiska element som förstör inlevelsen. Dessutom undermåligt UI, skilltree, och en mängd andra saker som förstörde mitt intresse.

Jag ska hålla koll på vad dom eventuellt "fixar" fram till release. Men jag är inte hoppfull.

What! är det inte realistiskt att plöja igenom 100-tals demoner från helvetet genom att centrifugalfäktas med dubbla 2-handssvärd?

Skämt åsido vilka element är det du tänker på?

Permalänk
Medlem

Återstår att se hur kul endgame är. Diablo 3 var enligt mig utomordentligt skittråkigt förutom de första 1-2 gångerna man körde igenom kampanjen. Endgame var nästintill obefintligt så någon hype finns inte här, nej. Dessutom ogillar jag Blizzard som företag och de har gjort lite för många snedsteg de senaste åren för att jag ska orka sitta och fanboya konstant om en hack n slash som knappt känns som något nytt nånstans.

Permalänk
Medlem

Spelade betan, körde mage och necro. Tycker spelet är meh..! Men köpt det då jag lirat tvåan och trean då de ändå varit de jag spelat mest!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Tänk er att bli blir inlåst på kåken i 20år och ni får inte göra så mycket mer än att spela Diablo IV. Tusan som man kommer lira och gilla spelet.

Nu ser inte verkligheten ut så för de flesta och för mig och många blir Diablo IV ett spel som vi skitgärna skulle vilja spela men aldrig kommer få tid.

Permalänk
Medlem

Stör mig på:
- Priset
- Lagg/Stuttering och out of memory-krashar
- För enkelt och obalanserat
- Dålig synergier i trädet med färdigheter

Men är hoppfull ändå. De har goda chanser att förbättra det mesta ovan även om priset knappast blir billigare inför lansering. Extra dyrt att vara svensk nu också. 785 kr för ett datorspel är väldigt saftigt. Knappast acceptabelt att spelet är så långt ifrån polerat som det var nu 2 månader innan release.

Väljer att inte förboka, men är ändå taggad.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Discokungen

Nej, verkligen inte. Dels kan jag aldrig komma tillbaka till när jag njöt av Diablo 2 till fullo och dels tycker jag inte att Blizzard har gjort ett bra jobb sedan dess för sina kunder. Diablo 3 lämnade inte mersmak med sin inriktning på MMO-gameplay och fyran ser definitivt ut att ha mer av det. Inget för mig!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är för tidigt att döma redan egentligen, men mina första intryck av spelet har nästan dödat av intresset redan.

- Gillar inte att man tvingas spela med andra ute i öppna världen (trodde det var ett Diablo-spel, inte ett MMORPG).
- Har redan märkt av en del FoMo (Worldboss kl 19, skynda skynda!)
- Spelet är inte speciellt snyggt, varken grafiken och framför allt inte UI:t.
- Känns mer som en Path of Exile-klon än ett nytt Diablospel.
- 800 kr för ett spel är mycket - f.a. för D4 i sitt nuvarande skick.

Får se om intresset vaknar till liv när jag sett mer av spelet, men just nu är jag totalt otaggad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag testade spelet lite i helgen, var inte super imponerad.

Kändes inte som ett "nytt fräst spel" utan det kändes väldigt gammalt.
Spelet kändes väldigt segt i allmänhet.

Ui var riktigt tråkigt, och skillträdet kändes som något man tog ur ett 20år gammalt spel, totalt fantasilöst.

Har inte köpt spelet ännu och blir nog inte förens det är släppt och jag får se vad Blizzard gjort med det.
Varit ett enormt fan av D2 och D3, men D4 känns som något dem slänger ihop lite halvdant.

Hoppas verkligen det tar en annan riktning en nuvarande i alla fall.

Visa signatur

🎮 → Strix B650-A , Ryzen 7 7800x3d , G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 48GB, Rx 7900 XTX Hellhound White,
🖥️ → Monitor: Samsung Odyssey G7" 2560x1440 240hz G-Syn
⌨️ → No Brand
🖱️ → Razer Naga Pro
🎧 → Sennheiser PC37X

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Finns ju redan World of Warcraft som är i tredje person, hade varit dumt att konkurrera ut sitt egna spel.

Nä diablo ska vara diablo.

Jo det är sant. Men tänkte mer att de hade kunnat vara mer nyskapande med den feta världen som det ändå är. Kanske något likt elden ring eller något. Ah jag vet inte det är väl säkrast att gå på det inprövade konceptet

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

yeeep stämmer. Blir först Necro sen Sorc. HC Necro efter softcore.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Sötast

Jag tyckte combaten kändes rätt nice, och jag gillade hur gubbarna kommer byggas med skills+legendaries+aspects. Skulle kunna bli roligt.

På samma gång tappar jag andan på vad Blizzard "gets away with" bara för att det är Blizzard.

Spelet är det fjärde i serien, skapat av ett företag som har världens mest populära mmo som går ut på att göra quester.

Questerna i detta dock? wow. Samtliga dungeons var: lås upp denna dörren genom att hitta nyckel, annan form av nyckel eller tredje form av nyckel. Öppna dörr döda boss. Och alldeles för stora dungeons för så lite content.

Cellars var ännu värre. Längre loading times än content i en cellar.

Gillar att Blizzard har lagt till mer dialog och mer fokus på story. Men om man nu skall lägga till mer dialog och fokus på story, varför gör man då något så platt och tråkigt och oinspirerande? Och HUR kan man ha kommit på att man ska förlora player control KONSTANT varje gång någon får för sig att säga ett ord på skärmen?

Loss of control är så fantastiskt immersion breaking och Blizzard av alla företag skulle använda sig av detta? meh..

Stora zoner med copy paste grafik, exakt samma mobs i hela zonen... nej. Oinspirerat. Copy paste.

Och priset? Aldrig

Det som irrriterar mig mest med hela ranten är att jag faktiskt hade ganska roligt. Så roligt att jag nu behöver något annat att spela för att stävja känslan. Synd att precis allt annat var som bäst 3/10 för bara 800kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Räknar med att lootdrop och sånt kommer ändras för skarp release, min fru fick på en karaktär 10 legendary drops på under halvtimmen vid lvl 15-16, så kändes som det hade höjds för att testa legendary systemen.

Streamern Raxxanterax har fått bekräftat att lootdrops var uppade just för betan och kommer tweakas till release.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Diablo är nog det spelet jag lagt mest tid på genom åren.
Spelade betan i helgen men fortfarande kluven på om jag gillar det eller inte.
Priset får mig att tveka lite, kommer nog vänta med att köpa detta tills det släpps och trillat ut lite klipp mm på Youtube.
Hoppades på att nån form känsla skulle infinna sig men känner inget oj eller wow alls.
Grafiken va väl okej men hade nog förväntat mig mer och tyckte att dungeons kändes identiska mer eller mindre blev bara samma hela tiden.
Kände ofta att jag gick långa streckor utan att möta några mobs och när man väl möte nått så va dom få och för lätta många gåger.
Tycker inte att ett nytt AAA spel ska ge den känsla idag. Hoppades på att Diablo hade kommit längre sedan D3.
Stör mig otroligt på vänsterklicken att det är attack och move samtidigt.

Permalänk
Medlem

Inte ett dugg. Jag litar inte på Blizzard längre.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Köpte den för 99 evro vart med bankens avgifter 1200 kr tror ja .Tyckte om det väldigt mycket . Sen är jag orolig för end game och hoppas inte dom gör som i 3an i början då det var alldeles för svårt .Sen det är inte lika bra som 2 an var men det är nog för att man har så roliga minnen från 2an .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Nä, det gav mig tyvärr ingenting, förutom känslan av att jag redan gjort allt detta så många gånger under åren. Är inte nödvändigtvis spelet det är fel på utan mig själv som helt enkelt tröttnat på konceptet.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Beror på hur mkt oändlig pay to win med oändliga season passes det blir....
Förväntade mig också ett mycket större lyft mot D3 grafikmässigt, men det ser typ likadant ut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Tänk er att bli blir inlåst på kåken i 20år och ni får inte göra så mycket mer än att spela Diablo IV. Tusan som man kommer lira och gilla spelet.

Nu ser inte verkligheten ut så för de flesta och för mig och många blir Diablo IV ett spel som vi skitgärna skulle vilja spela men aldrig kommer få tid.

Nu tycker jag du överdriver, så mycket tid krävs väl inte för att njuta av spelet? Spelar du i snitt cirka 1 timme per dag tar det cirka 21-22 veckor att nå Max level, vilket är mindre än ett halvår

Permalänk
Medlem

Spelade sent på kvällarna fre-sön några timmar och fokuserade mest på att få till en lvl 20 druid.
Förutom 30 min kö första dagen, så hade jag inga problem att komma in.
Det jag hann spela tyckte jag var kul och kommer säkert köpa det en dag. Närmare 800kr känns inte värt för min del, som ändå har en del annat att spela och inte så mycket tid för spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Det här var ett spel man redan spelat tidigare, därför var det enbart måttligt underhållande upp till lvl 25. Ingen innovation och inget nytt erbjöds. Men allt handlar om hur bra endgamet är, och det kan vi bara veta efter release.

Inget köp för mig. Hade det kostat 30€ hade jag övervägt en preorder.

Permalänk
Medlem

Köttar diablo 3 nu och försöker samla de sista achievementsen

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Testade D4 under betan, tröttnade extremt fort. Det kändes förvisso som dom fått tillbaka känslan och "atmosfären" efter den extrema besvikelsen i "teckande" diablo 2 och 3, men gameplayen var ju gammal skåpmat i ny förpackning, diablo 1 är ett av de spel som betytt mest för mig i mitt gaming liv, men hjärndött hack-n-slah fungerar bara i ca 1000 timmar innan man tröttnar på det och känner att man måste gå vidare till något som faktiskt belönar skicklighet över grinding. Svårt att gå tillbaka till diablo efter att ha spelat From Software spel... (vet att det inte är riktigt samma genre men det är båda action-rollspel i fantasy miljö, och för mig känns demons souls och dark souls som en vidareutveckling i action-rollspel-genren)

Permalänk
Medlem

Betan gjorde så jag såg ännu mer fram emot release, storyn verkar vara bra och gameplayet är kul.
Hoppas dom lyckas med endgame, jag har många timmar i D3 och tycker det är en tillräckligt rolig gameplay-loop som man kan grinda några timmar varje säsong men hoppas verkligen att dom hittat ett sätt att få grinden att kännas fräsch i D5.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Nej. Jag spelade betan och blev ännu mindre sugen på att köpa spelet. Spelade en necromancer och en sorc till lvl 25 och är väldigt besviken på upplägget med cinematics som förstörde mycket av spelandet. Att låsa in en i konversationer konstant känns inte som ett bra koncept i Diablo, det är något som jag absolut inte gillade med Lost Ark.

Events som poppar upp på kartan är jag inte alls intresserad av och känns bara som försök till att man ska "Göra en grej till" för att spela längre bara och distrahera.

Combat är okej beroende på vilken klass man spelar. En hel del spells är väldigt underwhelming både grafiskt och ljudmässigt. Talenträdet hittils var väldigt oinspirerat men vill inte säga för mycket eftersom att man kanske inte hade tillgång till allting i betan.

Världen är mörkare och gråare men inte intressant. Kommer knappt ihåg någon specifik karaktär eller boss som riktigt fastnade från betan.

Det enda som jag verkligen gillade var att itemsystemet verkar bättre än diablo 3 och att man kan klura ihop rätt roliga builds.

Permalänk
Medlem

Jag gillade betan!
Jag tycker det märks att Blizzard faktiskt har lyssnat lite på communityn samtidigt som det har skapat det Diablo 4 som de alltid har sagt att de ska göra.
Jag gillar Artstyle, story, NPC beteende/kommentarer/dialoger, världen. Merparten av de saker som utgör kärnan i spelet.
Saker som balansering och många gameplay-element fanns det endel att anmärka på. MEN, detta är en BETA! Lejondelen av allt content fick vi inte ta del av nu i betan. Därav lägger jag inget värde i det över huvud taget... Detta blir inte relevant förrän lvl 100 i fullversionen i min värld.

Fanns vissa saker som det måste fixa eller ändra till lanseringen. Men communityn har varit VÄLDIGT tydliga med dessa saker.
Raxxanterax sammanfattning tycker jag var bra och välformulerad.

Ska blir riktigt jäkla kul semester i år..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR