Permalänk
Medlem

Ingen post

Satte precis ihop nya delar, w11 installation på usb, en ny oanvänd m2 inkopplad ämnad till windows.

Bootade från usb genom bios, körde genom installationen tills datorn själv startade om, när den stängt ner och startat upp igen så stannade den vid svart skärm utan signal till monitor.
Där är den fast, stod i 10-15 min tills jag stängde av via powerknapp på datorn och sedan dess har jag inte kommit in i bios eller något.

Just nu är endast m2 disken inkopplad och ändå händer inget, ingen signal till monitor eller så

Någon som kan hjälpa mig?

Asus rog b550-f wifi
Ryzen 7 5800x3d
32gb vengeance 3600mhz

/Patrik

Permalänk
Medlem

Du kan prova med att: i ögonblicket efter att du tryckt igång burken så håll inne Insert på tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Du kan prova med att: i ögonblicket efter att du tryckt igång burken så håll inne Insert på tangentbordet.

Det gjorde inget, får fortf ingen signal till monitor ens, den är helt svart.

Permalänk
Medlem

Öppna chassit och kolla efter lysande LED på moderkortet när du bootar upp. Sida 14, punkt 18 i Manualen visar vart dom sitter på ditt moderkort. Återkoppla med vilka lampor, om några, som lyser vid boot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Öppna chassit och kolla efter lysande LED på moderkortet när du bootar upp. Sida 14, punkt 18 i Manualen visar vart dom sitter på ditt moderkort. Återkoppla med vilka lampor, om några, som lyser vid boot.

Wow jag är helt blind, lyser klart och tydligt dram där… hade satt dom i fel slots för 2sticks config, kom in bios och installerar windows igen nu, tack sålänge! Återkommer vid eventuella vidare problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddepanik:

Wow jag är helt blind, lyser klart och tydligt dram där… hade satt dom i fel slots för 2sticks config, kom in bios och installerar windows igen nu, tack sålänge! Återkommer vid eventuella vidare problem!

Om man bortser från tappad prestanda borde inte fel slots påverka boot. Mest troligt är att dom en eller båda inte satt fullt gott i slotsen och hade dålig kontakt.