HyperX Cloud alpha pro - Rundgång/Eco

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud alpha pro - Rundgång/Eco

Hej,
Jag har detta headsetet som mina kära spelvänner upplever problem med, det blir rundgång i mina vänners headset av mitt headset/mic.

Jag vet inte vad det kan bero på, jag är skeptisk till att gren-kabeln som används för att koppla mic & hörlur inte är tillräckligt isolerad.

Det jag undrar är om flera upplevt samma problem. Kanske till och med med samma headset och vad lösningen eventuellt skulle kunna vara?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en inställning för medhörning i win "Lyssna på den här enheten"
och den kan ge rundgång och liknande funktion kan också finnas i tillverkarens drivrutiner om du använder såna.

Du kan också prova att lyssna på musik och samtidigt spela in när du pratar och lyssna om du hör musiken för att kolla om det är nått ljudläckage runt huvudet som kan påverka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På mitt trådlösa Alpha så finns det en funktion på i själva lurarna som gör att man kan höra sig själv (medhörning) när man pratar i micen, men på den trådade varianten verkar det inte finnas någon fysisk knapp för det utan då är det förmodligen som mrqaffe sa att det är inställningen i Windows som spökar.

När jag har funktionen påslagen på lurarna så är det enbart jag som hör den (då det bara hörs lokalt i enheten), men om man slår på den via Windows så antar jag att det blir som "rundgång" när man pratar i tex Discord.
Har bara testat på mitt trådlösa och inte på min bords-mikrofon.

Permalänk
Medlem

Jag får inte fram ”lyssna” i något fält när jag kollar egenskaper för mikrofon, jag har senaste Windows om det har betydelse.

Vet ni hur jag hittar det fältet och kan ändra inställningen?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MOJOLITO:

Jag får inte fram ”lyssna” i något fält när jag kollar egenskaper för mikrofon, jag har senaste Windows om det har betydelse.

Vet ni hur jag hittar det fältet och kan ändra inställningen?

Får du inte upp rutan i den "gamla stilen" ? Den ligger under "ytterligare enhetsegenskaper" i rutan i den nya stilen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.