Samsung 23+ plötsligt död, går ej att starta eller reboota

Permalänk
Medlem

Samsung 23+ plötsligt död, går ej att starta eller reboota

Hej. Har en 2 mån gammal S23+ som plötsligt är helt död. Den låg på mitt skrivbord när detta hände, ingen skada på. Hade ca 70% batteri.

Går ej att starta med powerknappen. Funkar inte med soft reboot (power+volym ner) eller recovery mode (power+volym upp).

Samma resultat med och utan laddsladd inkopplad mot AC eller datorn. Går ej att ringa till, GPSen funkar inte via Googles finder, så allt tyder på att den är avstängd. Känns inte som den laddar då den inte blir varm.

Jag tänkte skicka in på garanti, men undrar om ni har några tips därute.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju prova att montera om simkortet, ev prova utan det men funkar det inte så får du reklamera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan ju prova att montera om simkortet, ev prova utan det men funkar det inte så får du reklamera.

Det är eSIM så inget att montera. Skickar in den när jag fått fraktsedel och emballage om några dagar.

Jag har varit med om att telefoner varit svåra att väcka ibland, men aldrig något sånt här. Hade en känsla av att det skulle bli ett misstag att gå tillbaka till Samsung...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Det är eSIM så inget att montera. Skickar in den när jag fått fraktsedel och emballage om några dagar.

Jag har varit med om att telefoner varit svåra att väcka ibland, men aldrig något sånt här. Hade en känsla av att det skulle bli ett misstag att gå tillbaka till Samsung...

Hoppas att det inte är därför de har haft bra rabatter på S23 lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av m4gnify:

Hoppas att det inte är därför de har haft bra rabatter på S23 lol

Nu funkar den igen!

Har tryckt på power-knappen då och då under veckan i hopp om att batteriet skulle tagit slut, och idag blinkade den till för att sedan prompt stänga av sig själv. Startade som vanligt efter att ha pluggat in laddaren.

Så kan det gå?? Med Samsung??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Nu funkar den igen!

Har tryckt på power-knappen då och då under veckan i hopp om att batteriet skulle tagit slut, och idag blinkade den till för att sedan prompt stänga av sig själv. Startade som vanligt efter att ha pluggat in laddaren.

Så kan det gå?? Med Samsung??

Samma hände med en kompis s20 eller s21, när batteriet tog slut så gick den att ladda och starta och har fungerat prima sek dess