Permalänk

PS5 med HDR

När jag kör HDR-läget på PS5 blir bilden mörk och färgerna mer gråa än om HDR på PS5 är avslaget. Har sökt lite på Google och ser att flera har samma problem, dock flera år gamla trådar.

Finns det någon lösning?

Jag testar att sätta "HDR-tonspegling" till PÅ, blir bättre. Men jag vet inte riktigt vad det innebär med HDR-tonspegling?

TVn är en LG Oled C1.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av steffeskonditori:

När jag kör HDR-läget på PS5 blir bilden mörk och färgerna mer gråa än om HDR på PS5 är avslaget. Har sökt lite på Google och ser att flera har samma problem, dock flera år gamla trådar.

Finns det någon lösning?

Jag testar att sätta "HDR-tonspegling" till PÅ, blir bättre. Men jag vet inte riktigt vad det innebär med HDR-tonspegling?

TVn är en LG Oled C1.

Funderar på om du har ändrat i tv:ins inställningar för hdmi portarna, att de ska vara "förbättrade" . Standard så är de "strypta" för bättre kompabilitet med äldre prylar.
Men kanske inget som behöver göras längre på tv:in? 🤔

Har du några andra källor som kan ge hdr genom en hdmi som du kan tästa med okså

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tackar. Han säger att man ska ändra HDMI-ingången till "PC". Och har man det så går det inte att slå på "Biografduk", vilket man vill göra om man ska se på film via PS5 i 24p.