Jag har precis inhandlat en Samsung QN900B och kommer ha den i vårt renoverade vardagsrum när det blir klart om 1-2 månader men tänkte att det var smart att packa upp och testa den redan nu om det nu skulle vara något fel på den eller om jag inte är nöjd.
Så nu undrar jag hur man bäst testar sin TV/Samsung-TV? Det uppenbara är att köra några tjänster där man vet att man har ett 4k abonnemang så som Netflix, Disney+, Viaplay och Youtube. Detta har jag redan gjort och pillat en del på inställningarna men nu har jag ramlat dit i det lite farliga hålet att jag börjar titta på små detaljer och är då lite osäker på om det är tjänsten, innehållet, TV'n eller inställningarna som inte känns helt 100. Så därav tänkte jag att det kanske fanns tjänster och innehåll som man kan köra som grundtest?
Har ni något som ni alltid gör för att testa era nya TV's som jag bör köra för att säkerställa att jag har ett fullt fungerande exemplar och finns det svagheter i en så pass dyr TV som jag helt enkelt bara skall lära mig leva med?