Permalänk
Inaktiv

Spam mail

hej.

finns det något hopp om din mail adress om den blivit känd för spammare en gång.
jag har haft min outlook adress i över 10 år och har tuvärr varit oförsiktig om den och använt till allt online.
fått mycket spam genom åren.

finns det hopp om att detta kan vända och förbättras??

skriv gärna om era erfarenheter kring spam , hur mycket får ni osv..

Permalänk
Medlem

Jag har några gmail-adresser som jag använder som skräpmail när jag loggar in på sajter jag bara vill logga in på utan att vara intresserad av vidare kommunikation, och jag får många oombedda mail ofta, men jag tycker att gmail sköter det ganska bra efter att jag markerat diverse mail som spam. Har förvisso några outlook/hotmail-adresser också, men de använder jag sällan och har således inte sett så mycket spam i dem. Min relevanta mailadress för viktiga mail har jag hos runbox och som jag använder för köp o dylikt hos seriösa aktörer. Har inte drabbats av fulmail där.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Inaktiv

jag har några mail: *snip* väldigt utsatta. och man bör nog inte dela sina adresser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352404:

jag har några mail: *snip* väldigt utsatta. och man bör nog inte dela sina adresser.

Därför du delade dom här så botar kan skanna forumet efter fler mailadresser?

Gmail har sjukt bra spamfilter. Hotmail är helst sämst på att sortera ut spam.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352404:

Inte konstigt att du får spam om du lägger ut dina adresser bara sådär...

Ena ser även ut att innehålla ditt för- och efternamn... försök lära dig grunderna i opsec.