Är väldigt nära på att köpa en DreameX40 Ultra till hemmet, men jag har några funderingar kring vissa delar av hemmet där jag undrar hur dammsugaren kommer bete sig.
Så en fråga till er som har denna dammsugare, hur gör den när det är en mindre yta mellan mattan och väggen, där det är parkett?
Kommer dammsugaren bara att köra över parketten och suga upp smuts utan att den är helt plan?
Svårt att säga, första bilden känns det rätt kört på, en polare skaffade en ny större matta för att täcka hela golvet istället just pga samma utmaning, dammsugaren kom inte åt att suga upp ngt på ytan. De andra bilderna ser ju ut å ha lite större yta, men risken är även där att sugkraften inte är tillräcklig för att nå eftersom hjulen kommer vara på mattan samtidigt. Klart knepigt.
Börjar bli lite snurrig av att sitta och jämföra modeller 😊
Har dock insett att jag kanske behöver släppa kravet på mopp som kan lyftas runt 20mm, så beställda en Dreame L40(inte s) Ultra från Elgiganten för 6500:- (glömde bort 10% rabattkod).
Känns det som ett bra pris? Eller är L50 Ultra värd 3000 extra? Några åsikter?
Vad har dagend S modeller som gör dom premium?
Du är nöjd med dina nya fortfarande?
Hur är reserv och slitdelsr till den i inköp. Nått som är positivt med S5 är att allt är löjligt billigt stt köpa till.
Min S5 är "trasig igen".
Man hör att huvudborsten efter ett tag börjar gå några sekunder sen stannar den och så håller det på.
När det kommer till rummet med heltäckningsmatta så ger den upp och säger att rengöra main brush blablabal.
Jag har kommit fram. Till att det måste nu vara motorn till huvudborsten som är slut ev i kombination av utslitna hjul.
Öppnade upp där dreven var för motor och det var hur mycket svart kolpulver som helst bland kuggarna blandat med stelnat fett och damm.
Jag rengjorde allt med hjälpte inte. Misstänker att den är slut.
Beställde ny motor samt nya däck för 127kr.
Funkar inte det kanske man får titta på nu dmmsugare🤔
Jahapp då har man fått reservdelarna och bytt ut dom.
Att byta däck var riktigt jävligt.
fick första värma så däcket blev mjuk och limmet som håller det på plats på hjulet släppte.
sen fick jag skala av däcket med hjälp av brytbladkniv och dra eftersom. Det gick snabbare än försöka värma lös skiten helt.
Nåja ny motor för huvudborsten och nya däck och allt fungerar som galant igen.
väldigt billig reparation denna gång också.. Roboten har gått 2208 timmar.
Känns som man bytt ut allt nu, så nu borde den hålla ett tag till.
Det enda "felet" den har nu är att den larmar rengöra filtret direkt den startar men det är inte igensatt. Kan vara att själva fläkten kanske håller på ge upp snart 😬
Fick svar från Elgiganten, jag hade samma problem "Vi har hört om detta, att det är problem med att lösa in MEMBER25SEP. För detta behöver man kontakta telefonsupporten."
Köpte för några år sedan med pangrabatt, men har sedan installation tittat på efterträdare men har aldrig blivit prioriterat fram tills nu. Vad hittar jag för vettiga robotar med tömningsstation och moppfunktion? Budget är nog där vid 6k men den kan töja sig för lite extra fräna funktioner
Har sett de tidigare nämnda S8 MaxV, L40, X40 m.fl. Bor i 72kvm lägenhet med trösklar (vet inte höjden men min nuvarande tar sig över i alla fall). Finns en ryamatta i vardagsrummet, annars är det trägolv överallt.
Vad rekommenderar ni?
Värt att splurga nu eller hålla ut till Black Friday?
Jag kommer vänta till Black Friday. Dreame har ju släppt sin Aqua10 Ultra Roller så jag killgissar att det kommer bli ganska bra priser på deras övriga sortiment under BF.