Microsofts uppköp av Activision Blizzard är officiellt slutfört

Permalänk
Medlem

Varifrån kommer narrativet att vi som privatpersoner ska bejubla detta? Reddit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Asmongold som t.ex la 200 timmar på diablo 4 men ratar den?

Verkar som han vänt ut och in på spelet, bland många andra som han investerat sin tid i. Så han kanske vet vad han pratar om? Hur många timmar har han lagt på de andra spelen han spelat? Tusentals? Jag vet inte fullt ut vem han är och hur mycket som han har spelat de andra

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Verkar som han vänt ut och in på spelet, bland många andra som han investerat sin tid i. Så han kanske vet vad han pratar om? Hur många timmar har han lagt på de andra spelen han spelat? Tusentals? Jag vet inte fullt ut vem han är och hur mycket som han har spelat de andra

Det känns mer som att det är en plikt att kritisera spel idag. Bara kolla hur många som inte spelat Overwatch 2 röstat ner Steam, förmodligen samma folk som köper varje ny upplaga av COD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det känns mer som att det är en plikt att kritisera spel idag. Bara kolla hur många som inte spelat Overwatch 2 röstat ner Steam, förmodligen samma folk som köper varje ny upplaga av COD.

Blir ”kul” på tisdag när D4 släpps på Steam, lär väl landa runt OW i reviews….
Tur att man kan skaffa sig en egen åsikt och att man inte är beroende av streamers åsikter.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Sötast

Hahaha "Förvalta spelen" "äntligen förbättra" "nu blir det bättre" "äntligen kan de lösa" "nu kommer vi få se"...

Ja, Microsoft tänkte: "Fan, vi tycker så synd om dem, alltså alla 180.000 anställda av oss, tycker synd om hur de andra spelen förvaltas, för att vi har så starka emotionella band till dem.... så vi ska nu lägga summor som inte går att förstå för att vara lite nostalgiska"

------------

För att så kortfattat jag bara kan så skall jag förklara situationen för er:

Företag, anställda (de)
Mål: Vinst, utdelning, egen befordran, makt

Produkt (spel)
Definition: Sätt att inbringa vinst, utdelning, egen befordran

Plånbok (du)
Uppdrag: Använd plånbok, lås in plånbok i ekosystem, använd många få transaktioner jämtemot plånbok för att öka vinst, berätta för plånbok att de nu är en familj.
------------

Fortsätt hurra, de tänker på er, personligen, hur ni mår, vilka era favoritspel är, å sånt, mysigt!

Permalänk
Medlem

https://arstechnica.com/gaming/2023/10/ceo-bobby-kotick-will-... Verkar stämma att han slutar vid årsskiftet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Asmongold som t.ex la 200 timmar på diablo 4 men ratar den?

Han har gett både ris och ros till Diablo 4
Men fanboys går bara på det negativa han säger om spel.
Samma med Starfield, New World, Lost Ark osv.
För övrigt så är Diablo 4 riktigt dåligt jämfört med Diablo 2 och förtjänar all kritik.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förmodligen triljon då det kommer efter biljon. Åtminstone i svenska språket.

nej endaest i anglovärlden. million, milliard, billion billiard, trillion trilliard osv är long scale counting system som mesta delen av världen använder.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Undrar vad det kommer betyda. Det skulle ju kunna betyda rejäl förändring, men det är ju verkligen standard att en VD sticker efter uppköp

Permalänk
Medlem

World of Warcraft is coming to Xbox Series X 2024 phew phew

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Asmongold som t.ex la 200 timmar på diablo 4 men ratar den?

Och var inte Diablo 4 dåligt? Det hade alla förutsättningar i början, men under resans gång så blev det gradvis sämre. Under första genomspelningen i storyläget så märkte man gradvis av allt som var sanslöst dåligt parallellt med det som faktiskt var bra, men mellan lvl 50 och 70 så ser man vilken katastrof spelet egentligen är.

Jag vet inte hur du fungerar, men jag behövde ingen "twitch-streamer" för att se det.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Här är grejen för egen del:
Jag ser hellre att Microsoft står som ägare av ActiBlizz kontra andra intressenter, och jag hoppas att MS/Sony fortsätter att i framtiden köpa upp både EA och Ubisoft också. Kanske även SEGA och Square Enix (Kan även se Nintendo äga dessa två).

Disney sneglar på EA, och Tencent har haft ögonen på både EA och Ubisoft i många år nu. Två mycket värre alternativ i alla hänseenden än både MS/Sony.

Embracer Group hade jag annars hoppats på också, men verkar gå knackigt för dem. Dock har de fortfarande potential att stå som en stor tredje utgivare, utanför konsolexklusivitet-sfären.

Faktum är vi kommer stå med ett gäng gigantiska utgivare, snarare tidigare än senare. Frågan är bara vem som ska stå för musklerna. Och i världen av spel ser jag hellre att konsolmakarna äger stora spelstudios, än exempelvis Disney, Tencent o.s.v.

Och vilka äger "konsolmakarna" då? Microsoft är inte vad de är idag för att de började sälja konsoler, och inte Sony heller för den delen...Nintendo är undantaget där.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det känns mer som att det är en plikt att kritisera spel idag. Bara kolla hur många som inte spelat Overwatch 2 röstat ner Steam, förmodligen samma folk som köper varje ny upplaga av COD.

Då kommer jag också med ett antagande då. Spelen idag är generellt sämre då innehåll allt för ofta får ge vika för företagsvinster, och folk spelar inte Overwatch 2 för att de inte uppskattar förändringarna till det sämre.

Vilket spel tycker DU har fått orättvist dåliga betyg...Diablo 4? Förklara gärna varför i så fall. Motivera gärna din irritation och dina fördomar kring antagandet om att saker får dåliga betyg för att folk blir påverkade av streamers istället för att sagda spel verkligen är dåliga.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Från Microsofts sida tror jag att detta är det ett strategiskt smart drag. Men som gamers tror jag vi blir de stora förlorarna i längden.

Det är runt 600(!!!) miljarder man kunde lagt på att ta fram nya IP's och spel. Det hade räckt till 12+ Cyberpunk 2077, nästan 25 The Last Of Us 2 eller runt 60 The Witcher 3.

Hade Microsoft valt att gå den vägen istället hade man satt press på hela marknaden(även Activision Blizzard) att konkurrera med dessa nya titlar och IP'n vilket gynnar konsumenterna. Nu väljer man istället att köpa en bit av den existerande kakan vilket är tråkigt då det inte gör något för konsumenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det känns mer som att det är en plikt att kritisera spel idag. Bara kolla hur många som inte spelat Overwatch 2 röstat ner Steam, förmodligen samma folk som köper varje ny upplaga av COD.

De flesta har spelat flera timmar som röstat ner det när jag kollar lite snabbt bland rösterna. Det är väl riktigt dåligt helt enkelt?

Du verkar vara en sådan som gillar COD. Skulle det vara någon som är dåligt i din värld?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Så detta köpet var tvunget för att få Activision/Blizzards spel på Gamepass? Hade väl gått att lösa på samma sätt som alla andra spel som hamnar där. Men varför stanna där? MS kan ju köpa upp Ubisoft, EA, Embracer och Square Enix när dom ändå håller på.
Eller var går gränsen?

Det räcker med att de köper halflife rättigheterna från Valve, så är jag nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om Microsoft kunde köpa upp lite av sina egna andelar istället för att köpa Activision