Am4, moderkort, ddr4 och psu

Permalänk
Medlem

Am4, moderkort, ddr4 och psu

Hej!
Letar delar till am4 platform. Pma mig produkt och prisförslag så får jag notis och svarar snabbt.

Fittings: till mjuka slangar, köper gärna ett par nävar
CPU: 5600x eller liknande
Ram: 3200/3600 mhz cl16. 16 eller 32gb
Psu: 750w+, inget supergammalt
Case: sugen på O11 dynamic eller Corsair 5000/7000d

Kvitto är en bonus men inget krav, bara delarna fungerar utan anmärkning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar tacksamt emot förslag på am4 moderkort, cpu och ram fortsatt då jag inte hittat rätt än. Samma sak gäller case, om någon har ett stående som de vill bli av med är jag intresserad. Enda kravet är att caset är komplett och har stöd för minst 1x 360 radiator och kan skickas.

Permalänk
Medlem

Har köpt en ny CPU, får den i veckan och behöver efter det bara bekräfta att den fungerar. Sen kan du få köpa min 5600x om du vill 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogswe:

Har köpt en ny CPU, får den i veckan och behöver efter det bara bekräfta att den fungerar. Sen kan du få köpa min 5600x om du vill 👍

det är taget!

Permalänk
Medlem

moderkort med am4 kompabilitet och 32gb eller 16b ddr 4 återstår att hitta. och processor fram tills ogswe är klar

Permalänk

Har två 8gb ddr4 3200 tror de är cl16 men måste dubbelkolla det, 300 + frakt?

Permalänk
Medlem

Något moderkort för am4 till övers där ute?

Permalänk
Medlem

Uppdaterar vad som fortfarande kan va intressant:
Moderkort AM4
DDR 4 32gb
PSU 750w+
Chassi med stöd för 360 radiator

Permalänk
Medlem

Inga överblivna am4 kort där ute?

Permalänk
Medlem

Har ett Crosshair VII Hero (WiFi) över ifall det kan vara av intresse? Har kört den ihop med en 3700X.

Säg 1350 kr, så bjuder jag på frakten?

Har även ett gäng Monsoon fittings (13/10 mm, svarta) ifall du fortfarande är på jakt efter ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Har ett Crosshair VII Hero (WiFi) över ifall det kan vara av intresse? Har kört den ihop med en 3700X.

Säg 1350 kr, så bjuder jag på frakten?

Har även ett gäng Monsoon fittings (13/10 mm, svarta) ifall du fortfarande är på jakt efter ett par.

Hej!
Har du möjlighet att skicka en länk till produkten så jag kan kika vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Hej!
Har du möjlighet att skicka en länk till produkten så jag kan kika vad det är

Moderkort:
https://rog.asus.com/motherboards/rog-crosshair/rog-crosshair...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4757526

Fittings (har även deras monteringsverktyg):
https://www.watercoolinguk.co.uk/p/Monsoon-1310mm-ID-38-OD-12...

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara pcei 3 och då jag har en ny m2 behöver jag version 4. Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja6051058:

Ser ut att vara pcei 3 och då jag har en ny m2 behöver jag version 4. Rätta mig om jag har fel

Det stämmer att det är pcie 3. Den har ett X470-chipset och två inbyggda M.2-portar. För pcie 4 så behövs ett nyare moderkort med B550 eller X570 för att få ut full gen 4-hastigheter. Dock är det bakåtkompatibelt så din M.2 SSD fungerar fortfarande inga problem, det blir bara begränsat till gen 3-hastigheter (som fortfarande är riktigt snabbt, c.a. 3 GB/s beroende på modell).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Det stämmer att det är pcie 3. Den har ett X470-chipset och två inbyggda M.2-portar. För pcie 4 så behövs ett nyare moderkort med B550 eller X570 för att få ut full gen 4-hastigheter. Dock är det bakåtkompatibelt så din M.2 SSD fungerar fortfarande inga problem, det blir bara begränsat till gen 3-hastigheter (som fortfarande är riktigt snabbt, c.a. 3 GB/s beroende på modell).

Jag tackar men hittade ett nyare med stöd för version 4.
Letar ram minne och nätaggregat nu bara, och ett case

Permalänk
Medlem

Saknar endast chassi nu, letar framförallt efter något med stöd för 360 radiator, gärna 2 men inget krav

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad