Dator till blivande webbutvecklare

Permalänk

Dator till blivande webbutvecklare

Hej,

Jag ska börja studera till webbutvecklare till våren och behöver köpa en ny laptop. Jag hittade denna Dell Vostro 3520 (16 GB RAM, 512 GB SSD) https://www.dustinhome.se/product/5011354504/vostro-3520 på rea hos Dustin och tänkte köpa den. Men sedan såg jag att den på PriceRunner var rankad väldigt lågt i popularitet (nummer 1457 av 1545 laptops).
Är denna dator ett dåligt val och vad skulle ni annars rekommendera mig i samma prisklass?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Olika orsaker till att den är mindre populär kan vara dålig skärm, eller dålig kylarlösning (som gör att den snabbt blir varm och klockar ner prestandan). Enda sättet att luska i detta är att söka på "reviews" för just denna modell och läsa på. Båda dessa orsaker har blivit vanligare de senaste åren.

Kikade på specifikationerna och undrar om inte orsaken är att den varit prissatt för högt tidigare, den har ju ingen ytterligare grafikkrets än den i processorn inbyggda. För 5500 låter det ju bättre?

Följ med till den här tråden, jag tror mycket av vad som avhandlas där även gäller här.

Permalänk
Medlem

Om du har råd att lägga några tusenlappar till får du en Macbook Air M1 för 10500. Den skulle jag rekommendera utan att blinka.

Permalänk

Tack så mycket för era svar! Jag ska söka efter lite recensioner samt kolla up Macbooken!