Tradingshenzhen - erfarenheter från mobilinköp..

Permalänk
Medlem

Tradingshenzhen - erfarenheter från mobilinköp..

Läser följande på Tradingshenzhens hemsida:
"We take extra time and check all devices (excluded are EU warehouse devices) for functions and also the hardware. This includes, for example, camera, GPS, sensor, display and charging tests, as well as an assessment of external defects.

If a new firmware is available for the device, we install it."

Känslan när jag läser detta, är att Tradingshenzhen handlar med begagnade enheter.. Varför skulle man leta defekter och kontrollera firmware på nya enheter.. Är förpackningen bruten och öppnad, efter att den lämnat OnePlus lager, då är enheten begagnad enligt mig.

Så folket, vad har vi att säga om Tradingshenzhen?

Permalänk
Medlem

Låter som de säljer refurbished-enheter. aka begagnade. Annars varför skulle de ens öppna dem om de var nya.

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB - Qnap TS-464 - 40 TB

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Kinesiskt företag som skickar utomlands med något lager inom EU. Varför skulle man handla därifrån överhuvudtaget?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Läser följande på Tradingshenzhens hemsida:
"We take extra time and check all devices (excluded are EU warehouse devices) for functions and also the hardware. This includes, for example, camera, GPS, sensor, display and charging tests, as well as an assessment of external defects.

If a new firmware is available for the device, we install it."

Känslan när jag läser detta, är att Tradingshenzhen handlar med begagnade enheter.. Varför skulle man leta defekter och kontrollera firmware på nya enheter.. Är förpackningen bruten och öppnad, efter att den lämnat OnePlus lager, då är enheten begagnad enligt mig.

Så folket, vad har vi att säga om Tradingshenzhen?

Tror det kan handla en hel del om att installera internationella versioner av OS, för Xiaomi och övriga kinesiska tillverkare gäller ju en mer nedlåst (diktaturvänlig) version av operativsystemen för telefonerna som internationella kunder inte vill behöva dras med.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10