Permalänk
Medlem

RX6800 Amazon vs CDON

Hej, tänkte beställa ett RX6800 och det finns på två ställen, via amazon.se (och på amazon.fr något billigare) hos NR Info (i Portugal) och via CDON.se hos cdkey.se. Har läst lite om leverantörerna och det finns naturligtvis vissa som inte är nöjda. Är det någon som handlat av dessa eller vad tror ni om att beställa en så pass dyr produkt av tredjepartsföretag? Finns fler recensioner hos NR Info men är det generellt sett bättre att beställa ifrån ett sådant svenskt bolag med färre recensioner?

Amazon länken

CDON länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsb0t:

Hej, tänkte beställa ett RX6800 och det finns på två ställen, via amazon.se (och på amazon.fr något billigare) hos NR Info (i Portugal) och via CDON.se hos cdkey.se. Har läst lite om leverantörerna och det finns naturligtvis vissa som inte är nöjda. Är det någon som handlat av dessa eller vad tror ni om att beställa en så pass dyr produkt av tredjepartsföretag? Finns fler recensioner hos NR Info men är det generellt sett bättre att beställa ifrån ett sådant svenskt bolag med färre recensioner?

Amazon länken

CDON länken

Jag tycker "Radikala Neuroner" låter klart mer tankeväckande, så det är ju min favorit av två okända alternativ.

Sedan har jag inte särskilt höga tankar om dagens CDON, de verkar ju helt ha gått ner sig efter att de konverterade sig till en "marknadsplats".
Amazon är ju helt i samma kategori (och var väl förlagan som CDON sneglade på), men de ger ju iaf ett något bättre intryck sett till att åtminstone i viss mån skydda kunden.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Litar en magnitud mer på Amazon än vad CDON är idag.
Litar en magnitud mer på NRInfo än cdkey.se.

Permalänk
Medlem

Beställde en RX7900XT från just NR Info i höstas. Resonerade som så att Amazon och/eller kreditkortsföretaget får ta smällen ifall det blir något strul. Det blev inget strul.

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsb0t:

Amazon länken

CDON länken

För 4700 och du är osäker kan du titta på 7700 xt, t
Lite bättre prestanda

Kostar några hundra till
https://compu-mail.se/sv/p/powercolor-fighter-radeon-rx-7700-...
Eller
https://www.pricerunner.se/pl/37-3208341305/Grafikkort/Sapphi...
Med lite fler ÅF med samma pris

Om det skiljer några hundra så kan det vara värt att köpa närmare belagd ÅF.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

NRINFO är 100% seriösa, jag har köpt flera kort av dem, rekommenderas!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tack för svar körde på amazon hoppas det inte blir några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Mvh

Skönt att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

För 4700 och du är osäker kan du titta på 7700 xt, t
Lite bättre prestanda

Kostar några hundra till
https://compu-mail.se/sv/p/powercolor-fighter-radeon-rx-7700-...
Eller
https://www.pricerunner.se/pl/37-3208341305/Grafikkort/Sapphi...
Med lite fler ÅF med samma pris

Om det skiljer några hundra så kan det vara värt att köpa närmare belagd ÅF.

Har kollat på 7700 också men värderar 16GB högre än RT så fick blir 6800. Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Mvh

Hur kan de vara seriösa när du inte haft något garantiärende hos dem? Att leverera något är en sak.

Permalänk

Även jag har köpt flera kort av NRINFO och fått det jag beställt. Väl paketerat och lite snabbare leveranstid än vad som angavs. Det betraktar jag som seriöst. Tills dess att jag får en vara som behöver åtgärdas på något sätt och det inte sköts enl. ök måste jag givetvis betrakta säljaren som seriös.