Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Man styr ju med fjärren ändå? Varför använda telefonen?

Lika "stenålders" som att casta från mobilen.Jag kör med TV:ns fjärr på min 4K Apple/CCGTV, hemmabio recievern å funkar till med på min 4K Blu ray Reavon X110. Bara å aktivera HDMI CEC (Consumer Electronics Control) på alla inkopplade enheter.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Ja den gamla chromecast med google tv 4k var inte jämförbar med några gen gammal appletv 4k.
Men den nya fungerar bra, särskilt nu med ethernet, innan så lagga min när jag strema plex.

Tack, låter bra, ska bara köra 4K Netflix/Disney +, Youtube, SVT Play å Britbox apparna.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med uppgraderingen från ccgtv. Hade problem med att vanlig HDR inte funkade på den, men med Streamer funkar både DV och HDR klockrent. Dessutom är den mer responsiv och jag har inte haft någon laggig upplevelse i menyerna än. Android 14 och något bättre SoC med mer RAM gjorde skillnad helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Lika "stenålders" som att casta från mobilen.Jag kör med TV:ns fjärr på min 4K Apple/CCGTV, hemmabio recievern å funkar till med på min 4K Blu ray Reavon X110. Bara å aktivera HDMI CEC (Consumer Electronics Control) på alla inkopplade enheter.

Använder man dosan från TVn så funkar ju inte "home" knappen som home på Android TV, vill du lämna en app får man ju spamma bakåt är ju skitstörande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Använder man dosan från TVn så funkar ju inte "home" knappen som home på Android TV, vill du lämna en app får man ju spamma bakåt är ju skitstörande.

Ja det är någonting som stör med hemskt mycket. Tv-dosan funkar till allt utom detta. Använder den äldre generationen av Google tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det enda som inte funkar med min TV fjärr* är när man ska avsluta 4K Netflix appen på 4K CCGTV:n, får använda CCGTV:ns fjärr. 4K Disney +, SVT Play, Youtube å Britbox kan avslutas med TV:ns fjärr. (bakåt knappen). * = Panasonic OLED TX - 55LZ1000E.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av jope84:

Om ni är inne i apples eko system så skulle jag fortsätta med det.
Själv hade jag appletv 4k innan och var väldigt nöjd, men det var för krånligt när jag inte hade en iphone att styra den med.

Jag tänkte så också men samtidigt så används boxen bara till tv-tittande. Enda fördelen är ju att man kan styra via telefonen när kontrollen försvinner någon gång i halvåret. Kontrollen över telefonen alla dagar i veckan annars.

Jag försöker hitta andra fördelar bara för att vi kör Apples telefoner men hittar inga.

Är ni nöjda med eran GTV Streamer?

Permalänk
Medlem

Varför måste de bara släppa en vit version? Hade de haft en svart hade jag köpt direkt. Är bara irriterande med något kritvit bredvid TVn...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Varför måste de bara släppa en vit version? Hade de haft en svart hade jag köpt direkt. Är bara irriterande med något kritvit bredvid TVn...

Håller med, såg nån rewiev på youtube i veckan, jämförelse mellan "Tvålen" (4K Google Streamern) å (4K?) Google TV i rosa. Min 4K Google TV är vit. Hembio receivern är svart, 4K Apple TV:n är svart, 4K Blu ray spelaren är svart. Är säkert svart i själen osså.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eshkoshka:

Jag tänkte så också men samtidigt så används boxen bara till tv-tittande. Enda fördelen är ju att man kan styra via telefonen när kontrollen försvinner någon gång i halvåret. Kontrollen över telefonen alla dagar i veckan annars.

Jag försöker hitta andra fördelar bara för att vi kör Apples telefoner men hittar inga.

Är ni nöjda med eran GTV Streamer?

Är jag nöjd med GTV Streamer.... just nu. Nä. Varför? ljudet glitchar. Den gör sound cut out för en sekund då och då. Väldigt irriterande. Ibland är det var 10 minut, ibland lite mer sällan. Men det är tillräckligt ofta för att tom min sambo stör sig.

När man googlar på det så ser man att det är ett förekommande fenomen. Jag har gjort det mesta, bytt HDMI port, kablar, Wifi, trådat, tvingat ner till dolby digital ... osv. Har inte problemet med min Chromecast med Google TV. Dom som testat sätta det i stereo enbart eller köra via PCM har samma problem. (Om man får tro på the internet).

Tydlligen kanske hoppa mellan format, eller inputs på tvn kan få problemet att hålla sig bort någon timme. Men kommer tillbaka.

Någon här som märkt det?

Permalänk
Skrivet av Oxies Husse:

Är jag nöjd med GTV Streamer.... just nu. Nä. Varför? ljudet glitchar. Den gör sound cut out för en sekund då och då. Väldigt irriterande. Ibland är det var 10 minut, ibland lite mer sällan. Men det är tillräckligt ofta för att tom min sambo stör sig.

När man googlar på det så ser man att det är ett förekommande fenomen. Jag har gjort det mesta, bytt HDMI port, kablar, Wifi, trådat, tvingat ner till dolby digital ... osv. Har inte problemet med min Chromecast med Google TV. Dom som testat sätta det i stereo enbart eller köra via PCM har samma problem. (Om man får tro på the internet).

Tydlligen kanske hoppa mellan format, eller inputs på tvn kan få problemet att hålla sig bort någon timme. Men kommer tillbaka.

Någon här som märkt det?

Ajdå, det låter ju inte trevligt. Vi väntar nog till BF oavsett vad vi köper så får hålla mig uppdaterad på hur den funkar framöver.

Tack. 👍

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Oxies Husse:

Någon här som märkt det?

Kör du ljud via ARC eller hur har du kopplat ljudet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Skrivet av seville57:

Håller med, såg nån rewiev på youtube i veckan, jämförelse mellan "Tvålen" (4K Google Streamern) å (4K?) Google TV i rosa. Min 4K Google TV är vit. Hembio receivern är svart, 4K Apple TV:n är svart, 4K Blu ray spelaren är svart. Är säkert svart i själen osså.

"The Google TV Streamer is available in two colors, Porcelain and Hazel."

Lagerstatus generellt har väl varit dålig, så dröjer nog innan "grå" finns att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330692:

Lagerstatus generellt har väl varit dålig, så dröjer nog innan "grå" finns att köpa.

Låter grinigt men "hazel" känns inte mycket bättre. Hur svårt är det att tillverka ett svart eller mörkgrått?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330692:

Vad jag vet är Hazel enbart för USA marknaden (kan ha fel). Gjorde en "testbeställning" för ett tag sen: Out of stock, fick senare (några dar/en vecka) ett meddelande: In stock again. Detta var på Google Store i USA.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Någon som har testa streama spel till den från PC, hur är den upplevelsen?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kör du ljud via ARC eller hur har du kopplat ljudet?

Ja. Ljudet går via EARC. Enda sätter för mig att få ljudet till min Sonos Arc.

Har testat med pass-through och inte. Dock fanns det någon som sas vara nån som jobbade med en streaming tjänst och hen hade jämfört hur och varför problemet uppkommer med Google TV streamer, medans Chromecast med Google tv inte har det. Nu tar man ju folk på internet med en nypa salt men en kommentar var hur man hanterade strömmarna annorlunda. Lät smart.

Fick mig att slå av Dolby Atmos på tvn. Nu har det fungerat betydligt bättre i ett par dagar. Folk har fått saker att fungera genom omstarter av systemet och sen kommer dom tillbaka. Så får se hur det ser ut framöver

Fick dock ett nytt problem med att ljudet försvinner helt och omstart måste göras. Detta problem har jag inte haft innan.

I vilket fall så verkar hen från internet iaf ha lite rätt då google tv streamer och chromecast med google tv levererar helt olika resultat men med samma uppsättning (tv, hembiosystem och hdmi input)

Lite trist att inte ha Dolby Atmos på, men jag har ingen riktig atmos anläggning så i mitt fall så märks det inte.

Förhoppningsvis är detta nått som går att lösa med en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Köpte "Tvålen" igår (på hemmaplan Elgiangten Phone House Höganäs) å har kopplat in den (Nördic Ultra High Speed, 1m) å uppdaterat den idag. Har bara testat bild/ljud med SVT Play appen än så länge, har en Marantz NR 1711 (7.2, eARC, TV:n har osså eARC, kör Atmos 5.2.2) receiver. Kollade just TV:ns ljudinställningar å har Bitstream å Dolby Atmos, "Tvålen" har inte ändrat till PCM läge (än). Har Automatiskt på "Välj format" i "Avancerade ljudinställningar". Kör med den gamla CCGTV:ns fjärr/TV:ns fjärr.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Har testat idag med 4K Netflix å serien "The Irregulars" (Dolby Atmos/Vision) å det funkar bra.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Efter några dagars testade: Dolby Vision IQ funkar inte på "Tvålen" (inkopplad i min hemmabio reciever) - Har precis kopplat in 4K Apple TV:n i receivern igen - nu funkar Dolby Vision IQ igen. Blir 10 minus p.g.a detta.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av Oxies Husse:

Någon här som märkt det?

Har exakt samma problem.. Blir helt tokig.
Har du hittat någon lösning som fungerar ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickysoda:

Har exakt samma problem.. Blir helt tokig.
Har du hittat någon lösning som fungerar ännu?

Hur är "Tvålen" inkopplad ? I TV:ns ARC/eARC port ? Hembio reciever ? "Brölimpa" ? Finns en del trådar på Reddit om liknade problem. Sitter nog en del "Slipsknutar" på Google å kliar sig i röven å frågar sig: Varför släppte vi ut denna halvfärdiga produkt.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Hur är "Tvålen" inkopplad ? I TV:ns ARC/eARC port ? Hembio reciever ? "Brölimpa" ? Finns en del trådar på Reddit om liknade problem. Sitter nog en del "Slipsknutar" på Google å kliar sig i röven å frågar sig: Varför släppte vi ut denna halvfärdiga produkt.

Jo, har kollat diverse trådar på reddit och inget verkar bli bättre. En omstart fungerar ett tag tills problemet kommer tillbaka.
I dagsläget är tvålen inkopplad till vanlig hdmi 2.1 port på tvn och sedan är limpan kopplad via e-arc port på tvn.

Hade hoppats på att Google skulle vara snabba med en uppdatering som löste problemet men känns som att tvålen kommer få åka i retur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickysoda:

Jo, har kollat diverse trådar på reddit och inget verkar bli bättre. En omstart fungerar ett tag tills problemet kommer tillbaka.
I dagsläget är tvålen inkopplad till vanlig hdmi 2.1 port på tvn och sedan är limpan kopplad via e-arc port på tvn.

Hade hoppats på att Google skulle vara snabba med en uppdatering som löste problemet men känns som att tvålen kommer få åka i retur...

Ja, för dom som har ljudproblemen med Tvålen är väntan lång - "Kommer där här uppdateringen att lösa mitt problem eller skapa nya".

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Google TV 4K eller Google TV Streamer?

Svårt att bestämma om det sistnämnda är värt det dubbla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Google TV 4K eller Google TV Streamer?

Svårt att bestämma om det sistnämnda är värt det dubbla.

Jag hade valt 4K Google TV:n, jag har båda 2, inga ljudproblem med "Tvålen" (Streamern) men många andra har som sagt ljudproblem med denna. Tänk på att köpa en Ultra High Speed kabel (medföljer inte) om du får för att köpa "Tvålen".

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har man själv blivit drabbad av Googles inkompetenta programmerare, nu är allt på Britbox appen i DDSurround ljud, mig veterligen är Britbox filmerna/serierna i Stereo ljud. Avslutar man appen så är DDSurround kvar på hemmabions receivers display.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med ljudet i action scener på min.
Men det verkar löst med senaste updateringen, man kan nu välja vilket format den skall skicka ut istället för automatiskt.
Valde Dolby digital plus och nu fungerar ljudet som det skall .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Har haft problem med ljudet i action scener på min.
Men det verkar löst med senaste updateringen, man kan nu välja vilket format den skall skicka ut istället för automatiskt.
Valde Dolby digital plus och nu fungerar ljudet som det skall .

Jag kopplade ur möget (Tvålen), jag körde på Auto (har Atmos 5.2.2) å kopplade in min gamla 4K Chromecast Google TV. Google har enligt min mening sålt en halvfärdig produkt.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Enligt Swedroid har där släppts en uppdatering på ca 35,35 MB (som förhoppningsvis ska fixa ljudproblemen). Har inte själv uppdaterat/testat då möget fortfarande är urkopplad (strömlös). Ska testa efter jobb.

Update: Haha, har fortfarande DDSurround+ i Britbox (Stereo ljud) appen. Har startat om skiten efter Uppdateringen som skulle göras, har "Ljudet på Auto i Tvålens "Skärm å Ljudmeny" å i den nya "Utdataformat menyn" på Auto. Ska prova å slå "Dolby Digital +" å se vad som händer. Startade Netflix Premium appen på "Tvålen" å startade serien "The Irregulars", som har Atmos ljud å har i hemmabio receivers display: DDATMOS. Stängde av å tillbaka till själva "gränssnittet (?)". Står DD Plus + DSur i displayen nu (ska vara Stereo normalt). Utmanare till Apple TV, mer ett stort skämt made by Google. Update: Vet att detta kanske är en dålig jämförelse men kör Britbox appen på min 4K Chromecast. Får då på "Auto" (ljudet) i Stereo (som det ska vara) .

Visa signatur

Marantz Cinema 50.