Rösta fram t-shirt till communityt!

Kan bara se mail som är nyare än 6 månader i gmails app i telefonen

Permalänk
Medlem

Kan bara se mail som är nyare än 6 månader i gmails app i telefonen

Hej!

Jag är teknisk obegåvad. Mail i min gmail gallras efter ca 6 månader. Önskar att jag kunde ha kvar mina mail. Har försökt att googla och ta kontakt med gmail gällande hur jag kan se till att få det ändrat men hopplöst att hitta svar på varför kontot gallras och hur jag kan ordna det. Finns det någon vänlig själ här inne som kan guida mig rätt?

Hälsningar Patrik

§3.1
Permalänk
Medlem

Gallras? Menar du raderas eller bara att du inte kan se mejl som är äldre än ett visst antal dagar?

Använder du Gmail på dator/mobil/annan enhet?

Kör du Gmail som app eller i webbläsare?

I appen finns det en inställning för hur många dagar man vill att den synkar. Tror att default är 30 eller 60 dagar.

Stavfel
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

De verkar raderas, ser bara mail ifrån juni å framåt.

Använder endast på mobil, i app.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Paka10:

De verkar raderas, ser bara mail ifrån juni å framåt.

Använder endast på mobil, i app.

Vilken mobil använder du?
Du bör kunna gå in i appens inställningar och där välja vilka Mail som ska visas.
I iPhone heter det ”maildagar som ska synkas”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Som sagt, kolla efter denna inställningen (antal dagar av ....) i appen (den är längst ner på sidan efter att du klickat in på inställningar och sen på den mejladress du vill ändra inställningar för):

Stavfel
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Som sagt, kolla efter denna inställningen (antal dagar av ....) i appen (den är längst ner på sidan efter att du klickat in på inställningar och sen på den mejladress du vill ändra inställningar för):<Uppladdad bildlänk>

Tack så hjärtligt! Men ytterligare en dum fråga, innebär det att mailen bortom 365 dagar är raderade eller finns det möjlighet att hämta upp dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Tack så hjärtligt! Men ytterligare en dum fråga, innebär det att mailen bortom 365 dagar är raderade eller finns det möjlighet att hämta upp dem?

Inga mail raderas om du inte uttryckligen ber om det. Däremot kommer inte mobilen att ladda ner äldre mail till din telefon, men du bör hitta dem om du söker efter dem.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Som nedan sagt så är de inte raderade om du inte har tryck på radera knappen.

Loggar du in i Gmail på en dator eller via någon typ av webbläsare bör du kunna se samtliga mejl.

Skrivet av blunden:

Inga mail raderas om du inte uttryckligen ber om det. Däremot kommer inte mobilen att ladda ner äldre mail till din telefon, men du bör hitta dem om du söker efter dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paka10:

Gå till gmail.com på en dator och logga in där, eventuella app-inställningar bör inte påverka det du ser där.