LJUDKNASTER! "APIC" på NF7-S ??? hjälp

Permalänk
Avstängd

LJUDKNASTER! "APIC" på NF7-S ??? hjälp

Har skaffat mig ett Abit NF7-S rev 2.0 nu och är mycket nöjd med det. Har bara en fråga eftersom jag har ett allvarligt problem med ljudknaster. Jag kan eller känner inte till ett dugg om funktionen "APIC". Har hört svagt om att det var något med IRQ och att man var tvungen att installera om xp för att ändra det. Kan någon förklara vad detta är och vad det gör och vad det är för fördelar/nackdelar att ha det aktiverat respektive inaktiverat. Påverkar det överklockning något?

HJÄLP!

Visa signatur

"Vill du vara bland dom sista att köpa 32-bitars processorer?"

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=13216...

Jag stägde av min apic igår i samband med formatering.
Har inte kollat än om knastret försvann för mitt inbyggda är lite SVÅR INSTALLERAT!!!!
Jag måste h4xx0rera runt på win98 skivar för att hitta vissa filer som installationen inte hittar.
jag fick igång ljudet innan jag hade formaterat, men orkar jag inte genomföra processen igen.

Jag hade 210 i fsb genom hela proceduren dvs formateringen samt win installation..inga problem..

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

om du har dom senaste nforce drivisarna kan det vara det som e felet med.
jag får knaster med dom i alla fall.
var 20 sek ungefär.
fick gå tillbaka tlll dom förra

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Men kan någon ingående förklara vad det är bra för? Vad händer om man har det avaktiverat och vad har den för funktion? Vad är det för skillnad mellan att ha den aktiverad respektive inaktiverad?

Jag ska på LAN snart så snälla jag ber om hjälp och är tacksam om jag får det! Det kan hjälpa fler än mig också eftersom många har just detta problem. Jag tycker det är för lite info i FAQ:en om just detta, dörför frågar jag HÄR!

Visa signatur

"Vill du vara bland dom sista att köpa 32-bitars processorer?"

Permalänk
Avstängd

AKTIVERAD: DELAR IRQ adresser
INAKTIVERAD: DELAR INTE IRQ adresser

Sen vad det är bra för vet jag inte. Detta skulle jag också behöva veta. Ska man ha det aktiverat eller inte, någon som vet?

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!