Test: 9950X3D överträffar förväntningarna

Hur kopplar jag in aktiv bas till passivt system

Permalänk

Hur kopplar jag in aktiv bas till passivt system

Hej! 😁

Jag har 2st tr 225 med förstärkare och vill komplettera med en sub. Jag har hittat en vonyx swp18 1200w. Jag har även tillgång till en mixer eurorack MX 2642A.

Bifogar bilder på anslutningarna i mixer, sub och förstärkare.

Ska man utgå från mixer till Sub och sen från sub till förstärkare? Eller tvärtom och isåfall vilka ut/ingångar samt vilka sladdar behöver jag köpa? 😁

// Adde Amatör

https://imgur.com/a/19gWPiQ

Permalänk
Rekordmedlem

Hur seriöst ska det vara ? Det bästa är att skaffa ett aktivt filter eller högtalarprocessor/dsp.
Koppla det på mixerns utgång och så ansluter du toppslutsteg och bas till det och justerar in det.
Den billiga men inte lika bra metoden är att koppla via basens anslutningar då kan du inte dela bort bas från topparna ocxh du får ju inte helelr lika bra justermöjlighter typ eq.
Ett exempel på filter https://www.thomann.de/se/behringer_dcx2496_ultradrive_pro_la...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Okej tack, så om jag skulle börja med att välja budgetalternativet och koppla direkt från mixern till sub, vilken utgång på mixern samt ingång på suben använder jag? Main out 6,3mm på mixern och sen välja höger eller vänster och in i xlr på sub? Och ska jag sen ha två xlr ut från sub hö/vä in i förstärkaren? 😁 för där det står thru på subben är väl utgång?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Addebaddeyor:

Okej tack, så om jag skulle börja med att välja budgetalternativet och koppla direkt från mixern till sub, vilken utgång på mixern samt ingång på suben använder jag? Main out 6,3mm på mixern och sen välja höger eller vänster och in i xlr på sub? Och ska jag sen ha två xlr ut från sub hö/vä in i förstärkaren? 😁 för där det står thru på subben är väl utgång?

Du kopplar väl i stereo så höger och vänster... Ska du ha monosignal så gör du det med mixerns inställningar och inte genom att bara koppla en kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.