Pixel 9 pro med Chatgpt?

Permalänk
Medlem

Pixel 9 pro med Chatgpt?

Tjo

Det är dags för en ny lur och jag står och väger mellan xiaomi 14t pro och google pixel 9 pro. Det enda som får mig att väga mot pixel 9 pro är ai integreringen. Dock så är jag lagd åt chatgpt hållet och tycker inte speciellt bra om gemini.

Man ska visst kunna ställa in chatgpt som systemassisten istället för gemini på 9 pro (enligt chatgpt iaf), men jag tänker att det är trots allt en google telefon och det känns som att dom nog helst vill att man använder gemini.

Chatgpt själv säger att pixel 9 pro är den telefon som även chatgpt fungerar bäst på just nu, men frågan är hur integrerad chatgpt egentligen kan vara på en google telefon.

Har någon provat att använda chatgpt istället för gemini på en pixel 9 pro och vet om det fungerar bra? AI integreringen är som sagt den enda anledningen till att jag övervägen pixel 9 pro och om chatgpt inte fungerar bra på den eller är kraftigt begränsad så känns det inte speciellt värt att lägga 3000kr extra på en telefon som har sämre hårdvara än det billigare alternativet (14t pro).

Permalänk
Medlem

https://9to5google.com/2025/03/14/chatgpt-default-assistant-a...

Viss funktionalitet verkar inte fungera så du får läsa på om det är något som inte är acceptabelt för dig.

PS. ChatGPT och andra LLM's är inte faktastyrda och ska inte användas för att hitta information.