Dubbla externa skärmar - bara en funkar

Permalänk
Medlem

Dubbla externa skärmar - bara en funkar

När jag kopplar in två externa skärmar via TB4 funkar bara en av dem. Den jag kopplar in sist visar ingen bild. Kör en MBP M2 Pro 24" (2023) och enligt specs ska man kunna använda två skärmar samtidigt med max specs 6K@60Hz via Tb4. Testade även att köra via HDMI men det blir ingen skillnad. Har testat ställa ner upplösning/refreshrate etc men inget jag testat hittills funkar.

ChatGPT menar att man måste ha en M2 Pro med 12 kärnor, jag har 10, men jag kan inte hitta nån info som styrker det påståendet.

Help!

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Skrivet av ecce:

När jag kopplar in två externa skärmar via TB4 funkar bara en av dem. Den jag kopplar in sist visar ingen bild. Kör en MBP M2 Pro 24" (2023) och enligt specs ska man kunna använda två skärmar samtidigt med max specs 6K@60Hz via Tb4. Testade även att köra via HDMI men det blir ingen skillnad. Har testat ställa ner upplösning/refreshrate etc men inget jag testat hittills funkar.

ChatGPT menar att man måste ha en M2 Pro med 12 kärnor, jag har 10, men jag kan inte hitta nån info som styrker det påståendet.

Help!

Säker på att det är samtidigt som den inbyggda i laptopen?

Kan va så att det är 2 skärmar minus den inbyggda eller med den inbyggda i laptopen avstängd konstigare konfigurationer och förvirrande beskrivningar har existerat förr så inte omöjligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows