Permalänk
Medlem

RetroLAN för SOS barnbyar

Jag har anordnat välgörenhets LAN hemma i mitt garage sedan 2018.
Denna gången hade jag insamling till SOS Barnbyar. Alla som deltog fick skänka pengar.
2700 kr drog vi in.

Datorerna står alltid redo och är från 1997-1999, Pentium II 3dfx Voodoo II, Voodoo 3.

Vi spelade CS 1.3, Quake II, Unreal Tournament 99 samt många fler.

En trevlig kväll helt enkelt

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ger dig en 5a för detta! Att ingen har gett poäng eller kommenterat wow! Är folk så stela? Synd att du ej är i Stockholm skulle lätt besöka detta över en helg om du lät mig komma och donera o spela.

Permalänk
Medlem

Sjuka LAN flashbacks från gymnasietiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Ger dig en 5a för detta! Att ingen har gett poäng eller kommenterat wow! Är folk så stela? Synd att du ej är i Stockholm skulle lätt besöka detta över en helg om du lät mig komma och donera o spela.

Tack så mycket! Jag vet faktiskt inte varför men jag tänker "keep the spirit alive" som Scooter en gång sade
Hoppas du kan joina någon gång

Permalänk
Medlem

Gaaahh vilken tripp längs memory lane man fick när man såg dina bilder Underbart att se, keep it up! Frsta PC jag hade var ett "monster" på den tiden..486DX2/50 med 16MB ram och 340MB HD om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Det här. Right in the feels!
Fantastiskt att se vad du byggt och att du håller det levande som du gör. Vilken dröm att vara med på ett av dina LAN!

Visa signatur

| Fractal Design North TG | Corsair HX1000i Platinum | Rog Strix Maximus Hero XIII | Intel i9 11900k @ stock | Deepcool LT520 240mm | Team group DDR4 32GB 4000MHz CL18 | Rog Strix RTX 3080 TI | Asus PG348Q @ 100hz |

Permalänk
Medlem

Underbart!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Tider!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Vilket fantastiskt initiativ, och ytterst behjärtansvärt!

Permalänk
Medlem

Det var ta mig tusan det finaste jag sett, sedan jag konfirmerades.

Tjusigt!!!

Permalänk
Medlem

Oj, så vackert! Blir rätt varmt där inne och luktar snabbt... manligt... kan jag tänka mig

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Nostalgi <3

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Medlem

Älskar dell xps

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vad kul! Och bra initiativ.

När jag läste "Datorerna står alltid redo" så tänkte jag tillbaka på dom där beigea plastskynkena i skrivmaskinssalen som man trädde på skrivmaskinerna (och senare i livet, monitorerna) vid dagens slut.
Du har väl såna?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

Var försiktig så att Skatteverket inte knackar på dörren, pga "pengar-insamling-utan-tillstånd". Även om initiativet är bra, det kan hända att det är inte i linje med någon konstig lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Det här. Right in the feels!
Fantastiskt att se vad du byggt och att du håller det levande som du gör. Vilken dröm att vara med på ett av dina LAN!

Tack så mycket 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Oj, så vackert! Blir rätt varmt där inne och luktar snabbt... manligt... kan jag tänka mig

Tack 🙏 värmen är inte så farlig. Jag kan öppna garageporten och vädra snabbt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Vilket fantastiskt initiativ, och ytterst behjärtansvärt!

Tack så mycket 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Var försiktig så att Skatteverket inte knackar på dörren, pga "pengar-insamling-utan-tillstånd". Även om initiativet är bra, det kan hända att det är inte i linje med någon konstig lag.

Jag har undersökt detta och det finns ingen risk.
Jag fotograferar även för välgörenhet.
I somras så fotade jag ett bröllop som gav 5000kr till Cancerfonden. Kunden swishar själv direkt till organisationen. Samma som med lanen.
Jag tar inte emot några pengar

Permalänk
Medlem

Jag blir så glad när jag ser en sån där compaq presario, med skärm där man kan sätta fast högtalarna… det är barndomsminne för mig. Är så synd att man kastade datorn…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joyride:

Jag har undersökt detta och det finns ingen risk.
Jag fotograferar även för välgörenhet.
I somras så fotade jag ett bröllop som gav 5000kr till Cancerfonden. Kunden swishar själv direkt till organisationen. Samma som med lanen.
Jag tar inte emot några pengar

Vad bra!
Det som en bra initiativ behöver minst, det är en påhopp från staten.

Permalänk
Medlem

ÄLSKAR detta! Snyggt jobbat @Joyride

Permalänk

Bra initiativ! Kul att också se lite retro-spel!

Permalänk

Datorerna var bättre på spel förr, spel var bättre förr, jag var bättre på att spela förr.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem

Fantastiskt fint. @Joyride tidigt 2000-tal hade jag en sån där Fujitsu-dator med front som kunde skjutas upp och ner, vad heter modellen? Väldigt kul att se det igen.

Permalänk

Ser riktigt kul ut! Bra jobbat!

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Fan vad gött! Vi lanade ofta såhär, Quake 2, Unreal, CoD och Mohaa, Dota. Åkte runt till folk som hade källare eller garagevind. Fan vad roligt man har haft 😄

Permalänk

CS 1.3 och Q2 men inge AQ2? Vaffals!?

Permalänk
Medlem

Häftigt, kul också med klassiska retrospel som Quake och Unreal.

Permalänk
Medlem

Härligt! ❤️

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.