ASUS ROG Swift PG348Q + Gamingdator ITX: Ncase M1, RTX 3070, Ryzen 3700x, SF600, Noctua NF-a12x25, Rog Strix B550

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Swift PG348Q + Gamingdator ITX: Ncase M1, RTX 3070, Ryzen 3700x, SF600, Noctua NF-a12x25, Rog Strix B550

Väl omhändertagen dator som fungerar felfritt och nyligen genomblåst och rengjord så väl det går utan att plocka isär alla komponenter.

Grafikkkortet är deshrouded och har satt in 2 st Noctua nf-a12x25 i botten.
Går väldigt tyst under gaming.
Har sannolikt nästan alla förpackningar och extra kablar etc till de flesta komponenterna om man är intresserad av detta.

Kan även hämtas i Göteborg och Stockholm.

Chassi: Ncase M1
GPU: Rtx 3070 ( MSI Ventus x3)
CPU: Ryzen 3700x
Moderkort: Rog Strix b550-I Gaming Wifi
RAM: G-skill 16gb 2400mhz
PSU: Corsair SF600
CPU kylare: Noctua C14
Fläktar: Noctua Noctua nf-a12x25 (3 st, 2 under grafikkort och 1 för cpu kylare)
Hårddisk: Samsung EVO 870 SATA SSD

Finns även en ASUS ROG Swift PG348Q som eventuellt är till salu beroende på bud.
Pris för datorn 10000kr eller högsta bud. Hämtas helst så att jag kan visa att allt fungerar osv.

Lägger upp denna annons i första hand som en intressekoll då jag inte är i akut behov av att få datorn såld.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Grafikkkortet är deshrouded och har satt in 2 st Noctua nf-a12x25 i botten.

Ser också ut som att en del av gpuns backplate är kapad, stämmer det?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Kunde inte redigera mitt inlägg men efter lite googlande ser det ut som att de har satt på backplate från deras x2 kort från fabrik.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Nej backplate är precis som den kommer out of the box.

Permalänk
Medlem

Har du tagit bort fläktar på GPU ? Och är fläktar under GPU kopplade till GPU via en 4 pin mini konnektor ? Det är en något känd "hack" för GPU i detta chassi om man vill ha tystare fläktar med bättre kylning för att få ner GPU temp. Kan det stämma ?

Permalänk
Medlem

Kan ej redigera inlägg, men frågan är helt enkelt följande: fläktar under GPU, är dem kopplade till GPU via en mini connector eller till moderkortet ?
Hur som, så är 10 000 VÄLDIGT mycket i överkant mot faktiska värdet på datorn. Visst att det är ett SFF låda, men fortfarande.

Permalänk
Medlem

Och, absolut inget fel på GPU´s backplate, den är original. Se video nedan:

https://www.youtube.com/shorts/E5nAKdJ15Nc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zutko78:

Kan ej redigera inlägg, men frågan är helt enkelt följande: fläktar under GPU, är dem kopplade till GPU via en mini connector eller till moderkortet ?
Hur som, så är 10 000 VÄLDIGT mycket i överkant mot faktiska värdet på datorn. Visst att det är ett SFF låda, men fortfarande.

Jag hade svårt att sätta exakt pris, därav pris enligt ovan eller som nämnt till högsta bud.

Fläktarna är kopplade till moderkortet. Fläktarna som kom med GPUn är borttagna då dessa både är tystare och har bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zutko78:

Och, absolut inget fel på GPU´s backplate, den är original. Se video nedan:

https://www.youtube.com/shorts/E5nAKdJ15Nc

Därav min senaste kommentar:

"Kunde inte redigera mitt inlägg men efter lite googlande ser det ut som att de har satt på backplate från deras x2 kort från fabrik."

Visa signatur