Windows 7 växer oväntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Windows 11 är nog det bästa operativsystemet jag använt.

Då kan du inte ha använt många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Snabbheten och att det ser nyare och fräschare ut.
Och kul med nya funktioner.

Grabben gick över till 11an häromdagen och ser en ökning på runt 20-40fps mer i spel så han vart glad.

OJOJOJOJ.. Var försiktig med för positiva rader om w11.. Du kommer bli mobbad och utstött här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Tycker Windows 11 fungerar helt ok. Kör med lokalt konto och efter det verkar varken klagomål om reklam eller AI kunna appliceras på min upplevelse. Använder windows som jag alltid använt det.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vilket OS föreslår du istället att man kör netbooks, tablets, pc-sticks och annat som blev begåvat med 32-bitars UEFI? Ofta i kombination med 2GB RAM och 32GB SSD.

Hade inte velat köra Windows 7 på min huvuddator, men har kanske 4-5 enheter här som aldrig kommer kunna köra Windows 11 oavsett.

Undrar vilken typ av enheter som artikeln avser. Säljs väl fortfarande väldigt enkla datorer med 32-bitars UEFI i Asien?

Kanske är dags att uppgradera om man sitter på så gammal hårdvara?
Sitter man på den typen av hårdvara så bör ju ett Linux alternativ med lightweight DE räcka gott och behålla säkerhetsuppdateringar på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Grabben gick över till 11an häromdagen och ser en ökning på runt 20-40fps mer i spel så han vart glad.

Första OSet för både far och son!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Ljusskygg

Helt omöjligt att den ökat över 6%, med 5,5 miljarder internetuppkopplade människor varav 42% all den trafiken är desktop (Enligt StatCounter själva), alltså ~2,3 miljarder användare, varav 138 miljoner fler då skulle ha börjat använda Windows 7?

Även om vi gissar konservativt på 1 miljard så skulle det fortfarande vara 60 miljoner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Bästa du använt? Då har du inte någon större koll på OS.

Vilka nya funktioner utöver de som redan finns i Windows 10 tänker du på?

På vilket sätt är det snabbare? Tycker själv att det har någon slags inbyggd fördröjning när man ska klicka upp/ned något, inklusive högerklicka för att få upp en meny.

20-40 fps mer i spel? Då var något förmodligen galet med den tidigare installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man får väl hoppas att det stämmer att folk protesterar mot 11an genom att uppdatera till win 7 eller Linux.
Möjligen så gynnar det väl även Apple att ms gjort 11 så användarfientlig.

Well för 99% av användare så är detta inte något med windows som är användarfientligt, jag själv har kört det sen release preview och fungerat galant och är bättre än 10 på alla sätt å vis för min del! den extra prestandan är inte häller något jag direkt tackar nej till!

Handlar nog mer om att folk inte gillar 8an och hårdvaran har inte stöd för 11an och då är det windows 7 som finns kvar. Dock förstår jag inte riktigt varför man inte bara är kvar på 10an då det fortfarande kommer vara ljusår säkrare än 7an.

Visa signatur

here we go!