Permalänk

9800X3D och Noctua NH-U9S?

Hej! (Hoppas jag valde rätt ställe på forumet?)

Vad tror experterna/byggarna här?
Jag håller på med datorbyggaren hos Inet och undrar om nån kör den här kylen med likvärdig processor utan höög temp/högt fläktljud? Eller har erfarenhet på annat sätt av kylaren. Tänker att jag kan lägga till en ytterliggare 92mm fräkt till kylaren mot utblåset om det behövs. Det är Fractals ljuddämpade chassi så därför jag vill ha en luftkylare. Maxvikt på luftkylare dom monterar och fraktar är 750g därav preliminära valet av kylare.
I "värsta fall" får jag skippa ljuddämpat och köra radiator i toppen

Mvh En som inte vill bygga själv 😊

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den kylaren inte kommer klara av en 9800X3D i det chassit..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Skulle tro att den kylaren inte kommer klara av en 9800X3D i det chassit..

Okej tack för input! Har du nån tystgående och bra Aio att rekommendera istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCe-toniC:

Okej tack för input! Har du nån tystgående och bra Aio att rekommendera istället?

https://www.inet.se/produkt/5325383/arctic-liquid-freezer-iii...

Finns i 240 version också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack igen, kikar på den och annat chassi då troligtvis 👍🏻 Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Du kan inte tänka dig då alltså att köpa Noctuas största luftkylare och montera den skälv?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

En kylare som många köper på Inet för att den klarar sig under 750g viktgränsen är Thermalright Peerless Assassin!
Bra och prisvärd kylare om du har ett chassi som har plats för den. (och RAM som inte är för höga)
Fläktarna är väl inga värstingar men lär vara "good enough" och kan ju enkelt bytas på sikt också...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

En kylare som många köper på Inet för att den klarar sig under 750g viktgränsen är Thermalright Peerless Assassin!
Bra och prisvärd kylare om du har ett chassi som har plats för den. (och RAM som inte är för höga)
Fläktarna är väl inga värstingar men lär vara "good enough" och kan ju enkelt bytas på sikt också...

Ok, tack 🙂 Ska kika.